logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۸۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول تسهیلات و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

۱۰۰۰ هکتار از باغات انگور استان زنجان در انتظار دریافت تسهیلات اجرای طرح فراز

۱۰۰۰-هکتار-از-باغات-انگور-استان-زنجان-در-انتظار-دریافت-تسهیلات-اجرای-طرح-فراز
مسئول تسهیلات و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پرونده درخواست برای اجرای طرح فراز در سطح یک هزار هکتار از باغات انگور استان موجود است و اگر اعتبار لازم جذب شود طرح فراز در این سطح عملیاتی خواهد شد.

سحر مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ابهر و خرمدره بالاترین سطح زیر کشت محصول انگور را دارد که اغلب باغات سنتی است، همین امر سبب بروز آفات و بیماری‌ها در محصول شده و بازار پسندی آن را پایین آورده است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی پیگیر است تا کل باغات را به باغات مدرن با روش‌های نوین داربستی تبدیل کند، افزود: در سال ۹۸ اعتبار خوبی از محل طرح ارتقا کشاورزی اختصاص یافت که جهاد کشاورزی توانست سطحی از باغات انگور را داربستی کند.

مسئول تسهیلات و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم اینکه تفاهم نامه در این راستا منعقد و اعتبار خوبی پیش‌بینی شد، گفت: اما در بحث تخصیص مشکلاتی ایجاد شد و اعتباری به بانک تخصیص نیافت.

وی عنوان کرد: پرونده درخواست برای اجرای طرح فراز در سطح یک هزار هکتار از اراضی موجود است و اگر اعتبار لازم جذب شود طرح فراز در این سطح عملیاتی خواهد شد.

مهاجری با اشاره به اینکه در سطح شهرستان ابهر بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات انگور طرح فراز اجرا شده است عنوان کرد: حرکت آسان ادوات کشاورزی، مصرف بهینه آب، کاهش رویش علف های هرز، و تسهیل در مبارزه با آفات از مزایای داربستی کردن است.

وی یاد آور شد: اجرای طرح فراز برداشت محصول  را  در هر هکتار افزایش داده و از سویی دیگر برداشت محصول را نیز آسان‌تر می‌کند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر