logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۲۴۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ابهر:

قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان نمایان است

قدرت-و-صلابت-جمهوری-اسلامی-ایران-در-جهان-نمایان-است
امام جمعه ابهر با اشاره به حضور رئیس جمهور در نیویورک گفت: ایشان با دست پر رفته و با دست پر بازگشتند و این نشان می‌دهد که قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان نمایان است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس یکی از فصل‌های مهم انقلاب اسلامی و یک حادثه مهم و بسیار تاثیرگذار در کشورمان بود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ما شاهد بروز و ظهور حماسه‌ها و افتخارات فراوانی بودیم، تصریح کرد: ملت ایران در این مقطع تاریخی خود و جایگاهش را به جهانیان اثبات کرد که این موضوع یک موضوع بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید افزود: تحصیل و دانش در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار و تقریباً هیچ چیزی نداریم که به پای علم برسد به علاوه بر آیات احادیث فراوانی نیز تاکید بر علم آموزی دارند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه اسلام دین علم است و جعل در اسلام جایی ندارد ، گفت: تمام ادیان الهی طرفدار علم هستند و دینی که طرفدار علم نیست تحریف شد و دست بشر ان را با خرافات و معجولات به هم آمیخته است.

وی با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان دانشجویان و طلاب باید در این زمینه در این دوران اهتمام جدی به علم آموزی داشته باشند، افزود: مهمترین و واجب‌ترین وظیفه‌ای که متوجه کسانی که این روزها مشغول تحصیل می‌شوند درس خواندن است زیرا در برهه‌ای که ما زندگی می‌کنیم مهم‌ترین مسئله این است که جوانان ما مسلح به سلاح علم و ایمان و تقوی شوند.

خطیب نماز جمعه ابهر با تاکید بر اینکه در کنار تعلیم تربیت نیز باید مدنظر قرار گیرد و این موضوع را معلمین و اساتید فراموش نکنند، افزود: از تربیت نباید غفلت شود زیرا اگر تربیت و تزکیه نباشد علم به یک ابزار خطرناک در دست انسان تبدیل می‌شود و بسیاری از مشکلات را برای دنیا ایجاد کند.

وی با اشاره به شهادت رئیس حوزه علمیه قیدار، تصریح کرد: انگیزه کسی که ایشان را به قتل رساند مهم نیست این طلبه که در استان ما غریب نیز بود مظلومانه شهید شد زیرا بی‌گناه بود و هیچ رابطه‌ای نیز با قاتل نداشت و ایشان یکی از طلاب جهادی استان به شمار می‌رفتند که تنها هدفشان خدمت بود.

 این مسئول در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک افزود: ایشان با دست پر رفته و با دست پر بازگشتند که برخی‌ها از این موضوع ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه موضوعی که برخی از آن ناراحت هستند دست پر رفتن آقای رئیسی به نیویورک است تصریح کرد: سال گذشته ما این موقع درگیر اغتشاشاتی بودیم که به دست دشمن در این کشور شکل گرفته بود و هدف از این اغتشاشات این بود که ما را ضعیف کرده و قدرت و اقتدار کشورمان را از بین ببرند تا در مذاکرات بتوانند حرف خود را به پیش ببرند.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه امسال که رئیس جمهور به سفر نیویورک رفتند علاوه بر اینکه همه این مسائل حل شده بود عربستان نیز با کشورمان مذاکره کرده بود گفت: علاوه بر این موضوعات کشور ما عضو شانگهای شده و بریکس نیز از ایران دعوت به عضویت کرده و پول‌های بلوکه کشورمان نیز آزاد شده بود.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه همه این‌ها نشان از این قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان است متذکر شد: امسال نیز با تمام فراخوان‌هایی که ضد انقلاب‌ها و خائنین دادند نه تنها از مردم پاسخی نشنیدند بلکه فریب خوردگان نیز به میدان نیامدند.

وی با بیان اینکه این قبیل دستاوردها نشانه تحقق سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به قله نزدیک شده‌ایم است، گفت: به تاکید ایشان در راه رسیدن به قله نباید ناامید شد.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خودشان یک موضوع و روش تحلیلی و تحقیقی را درباره دفاع مقدس پیش پای محققین قرار دارند، گفت: ایشان در این سخنرانی تاکید داشتند که ما باید بدانیم چه کسی به ما حمله کرده که دانستن این موضوع برای ملت ایران و به ویژه جوانان ما بسیار مهم است زیرا دشمن تلاش کرده است که واقعیت را جور دیگر جلوه دهد.

وی با اشاره به اینکه در جریان حمله صدام به کشور ما صدام یک ابزاری بود در دست آمریکا و شوروی سابق، تصریح کرد: در حمله به جمهوری اسلامی ایران هم بلوک شرق و هم بلوک غرب با هم متحد دند و هر دو در خدمت صدام بودند.

امام جمعه ابهر گفت: حضرت آقا در بخشی از سخنرانی خود فرمودند هدف جبهه‌ اساسی و مهم دشمن مسئله‌ تمامیت ارضی نبود بلکه این هدف صدام بود و هدف آنها انقلاب بود، آنها می‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهمی را که به برکت جانفشانی مردم در ایران اتفاق افتاده بود سرکوب کنند‌‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر