logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۲۴۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

کشف یک خمره تاریخی طی حفاری اداره آب و فاضلاب در زنجان+عکس

کشف-یک-خمره-تاریخی-طی-حفاری-اداره-آب-و-فاضلاب-در-زنجان+عکس
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: خمره سفالی متعلق توسط ماموران اداره آب‌ و فاضلاب شهرستان زنجان در حین حفاری خیابان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان؛ ناصر حبیبیان با اشاره به این که این خمره سفالی سومین خمره کشف شده در روزهای اخیر در شهر زنجان است، اظهار داشت: کوزه سفالی کشف شده از سوی نیروی یگان حفاظت اداره‌کل به معاونت میراث‌فرهنگی استان جهت تعیین قدمت و عملیات پاکسازی و حفاظتی منتقل شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این خمره سفالی ساعت ۱۹ عصر ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ توسط پیمانکار و کارگران شرکت آب و فاضلاب شهری کشف شد. این معاونت هرگونه اظهارنظر در خصوص خمره سفالی کشف شده را بعد از بررسی کارشناسی از سوی کارشناسان میراث فرهنگی عنوان کرد.

حبیبیان تأکید کرد: هیچ‌گونه اظهارنظری تا ارائه نظریه کارشناسان میراث‌فرهنگی موثق نیست و هر خبری که از طریق روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی اعلام شود موثق و غیر از آن، مورد تأیید ما نیست.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: بی‌شک مردم همواره بهترین حافظان میراث فرهنگی هستند، بنابراین انتظار داریم تا هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در حین عملیات ساختمانی و یا مواردی از این دست، موضوع را با شماره تماس ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۱ و یا با حضور در مقر فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان واقع در خیابان خیام، میراث‌فرهنگی را در حفظ و نگاهبانی از میراث کهن فرهنگی بیش از گذشته یاری‌رسانی کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر