logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۲۳۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفتگو با موج‌رسا تاکید کرد:

میراث‌فرهنگی مصمم به ثبت ملی آثار دوران دفاع مقدس

میراث‌فرهنگی-مصمم-به-ثبت-ملی-آثار-دوران-دفاع-مقدس
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با بیان اینکه دفاع مقدس بخش مهمی از میراث‌فرهنگی است گفت: میراث فرهنگی در ثبت ملی آثار مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس مصمم است.

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه دفاع مقدس بخش مهمی از میراث‌فرهنگی کشور و معرف هویت ملی و دینی مردم ایران است، اظهار داشت: آثار به‌جامانده از ایستادگی، مقاومت و دفاع از کیان ایران اسلامی، بخش مهمی از میراث ملموس دفاع مقدس است، اما میراث ناملموس دفاع مقدس تاریخ‌ساز و هویت‌بخش و جزو عالی‌ترین وجوه میراث‌فرهنگی است که با گذر زمان بر ارزش‌های تاریخی افزوده شده و موجب ارتقای هویت دینی و ملی شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت بسیار بالایی در جامعه دارد و باید اذعان کرد که فرهنگی ارزشمندتر و بالاتر از آن در ایران اسلامی وجود ندارد بر همین اساس حفظ، ترویج و انتقال این فرهنگ مقدس به نسل‌های آتی وظیفه همه ماست.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با بیان اینکه امروز صدای توپ و تانک میدان جنگ شنیده نمی‌شود چرا که کارزار اصلی در عرصه جنگ نرم است، گفت: میراث فرهنگی دوران دفاع مقدس باعث شده است انقلاب اسلامی حتی در عرصه جنگ نرم نیز پرقدرت ظاهر شود.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای قدرت نرم، کنگره‌ها و یادواره‌های گرامیداشت شهدا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و برگزاری این قبیل برنامه‌ها سبب زنده نگه داشتن یاد شهدا می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه فرهنگ و معارف دفاع مقدس از آثار فرهنگی ناملموس ایران است، تصریح کرد: در کنار آثار ملموس، آثار فرهنگی ناملموس نیز وجود دارد که شامل اعتقادات و ارزش ها و باورها می‌شود بنابراین فرهنگ و معارف دفاع مقدس از آثار فرهنگی ناملموس محسوب می‌شود. مهمترین عامل بقای فرهنگی هر ملت هویت آن ملت و کشور است.

وی با بیان اینکه ما همه دستاوردهای انقلاب را در سایه دفاع مقدس می‌دانیم و اوج عزت و اقتدار ملت ایران در دوران سخت دفاع مقدس بود گفت: نمونه بارز این عزتمندی را در حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر شاهد بودیم. بنابراین فتح خرمشهر یک معجزه بزرگ و امداد آشکار الهی برای ملت ایران است با این شرایط دفاع مقدس را یک میراث معنوی باید شناخت که باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر