logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۲۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان:

۱۱۹ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش زنجان می‌شود

۱۱۹-کلاس-درس-تحویل-آموزش-و-پرورش-زنجان-می‌شود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: امسال ۱۱۹ کلاس درس تا پایان مهرماه تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد شد که ۱۱۴ کلاس درس نیمه اول مهر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  و در نقل از نه واریز محمدرضا اسلامی به پراکندگی مدارس در مناطق استان زنچان اشاره کرد و گفت: پراکندگی مدارس در ۱۴ منطقه آموزشی استان اعم از شهری و روستایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس استان کانکسی هستند، تصریح کرد: با اجرای طرح شهید پناهی رسیدگی به مناطق محروم و ساماندهی مدارس کانکسی دست اقدام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان خاطرنشان ساخت: در برخی از روستاهای شهرستان ابهر، قیدار، ایجرود مدارس احداث و به زودی افتتاح می‌شود.

اسلامی به تجهیز مدارس استان  اشاره کرد و گفت:  امسال ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس به اداره کل نوسازی اختصاص بافته و تجهیزات به زودی در مدارس توزیع می‌شود.

وی در خصوص کمبود کلاس‌های درس گفت: در تمامی مناطق مسکونی استان اعم از شهری و روستایی آموزشگاه داریم اما در شهرک‌های اقماری که در حال توسعه هستند متاسفانه متولیان شهرک‌ها تبصره ۱۸ قانون آموزش و پرورش که ساخت مدارس بوده را رعایت نکرده و در این شهرک‌های با کمبود مدارس مواجه هستیم.

اسلامی ادامه داد: در این زمینه از کمک خیرین، اعتبارات ملی و استانی جهت احداث مدارس استفاده می‌کنیم که در شهرک شهر آرا ، آموزشگاه شش کلاسه، شهرک مهر آر آموزشگاه ۱۲ کلاسه و گلشهر پنج مدرسه در فازهای مختلف در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یکصد کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده و هدف ما این است این رقم را امسال به ۲۰۰ کلاس درس برسانیم که در سال تحصیلی پیش رو ۱۱۹ کلاس را تحویل خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان به مدارس خیر ساز اشاره کرد و گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک غرب، ۱۲ کلاسه کوی اندیشه، مدرسه دو کلاسه از روستاهای توابع گرماب و شش کلاسه انگوران است که با مشارکت خیرین ساخته شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر