logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۲۳۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
خط‌هایی که به هم نمی‌رسند؛

راه بی‌پایان!/ معمای پروژه 18 ساله در زنجان+ فیلم

راه-بی‌پایان!-معمای-پروژه-18-ساله-در-زنجان+-فیلم-
پروژه اتصال راه‌آهن به شهرک صنعتی زنجان با اینکه ۱۸ سال است آغاز شده اما انگار قصد به اتمام رسیدن و بهره‌برداری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»اتصال شهرک صنعتی شماره یک زنجان به خطوط راه‌آهن سراسری از سال ۸۲ کلید خورده و تقریبا ۱۸ سال از این کلنگ‌زنی گذشته است. هدف از اجرای این پروژه نیز، رونق و توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زایی مطرح شد.

بیشتر بخوانید

اما بعد از گذشت چندین سال با اینکه شهرک صنعتی از لحاظ استقرار واحدهای صنعتی و صادراتی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و چندین واحد در امر صادرات خارج از استان در طول این سال‌ها فعال بوده‌اند، اما هنوز پروژه اتصال راه‌آهن به شهرک صنعتی محقق نشده و چشم انتظاری برای تکمیل این طرح همچنان ادامه‌دار است.

با این حال طبق آخرین پیگیری که خبرنگار موج‌رسا اسفند ماه سال گذشته از مدیرعامل وقت شهرک‌های صنعتی، محسن عباسی داشت وی اذعان کرده بود: تقریبا ۷ کیلومتر از ایستگاه خرم پی وارد شهرک صنعتی شده است و در بخش شهرک صنعتی زیر ساخت‌های مربوطه به اتمام رسیده است.  

وی گفته بود: اگر شرکت راه آهن استان زنجان ۴ کیلومتر از مسیر مذکور را ریل گذاری کند؛ پروژه به بار انداز شهرک صنعتی رسیده و پروژه به اتمام می‌رسد.  

بنا به اذعان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از لحاظ مدیران شهرک صنعتی استان زنجان این پروژه تمام شده و اگر نهایتا شرکت راه آهن استان زنجان ایرادی در کار نبیند این پروژه تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد!

راه‌آهن منتظر اتمام زیرسازی توسط شهرک صنعتی است

حال تقریبا ۸ ماه از این ادعا گذشته و هیچ پیشرفتی در پروژه حاصل نشده و اتفاقا کار توسط شهرک صنعتی نیز به اتمام نرسیده است با این حال برای جویا شدن از آخرین وضعیت این پروژه سراغ منوچهر صفری، مدیر‌عامل راه آهن شمالغرب رفتیم؛ وی به خبرنگار موج‌رسا گفت: این پروژه در حال حاضر در مرحله احداث سکوی تخلیه و آماده کردن سایت بارانداز سایت شهرک صنعتی است.

وی افزود: راه‌آهن منتظر است تا زیرساخت‌هایی که باید از طریق شهرک‌صنعتی به انجام می‌رسید به اتمام برسد؛ تا اقدام به روسازی نماید.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور گفت: قبلا ۳ کیلومتر زیرسازی توسط راه‌آهن انجام شده بود و رو سازی و ریل گذاری نیز توسط راه‌آهن نصب شد و در حال حاضر منتظر هستیم تا ادامه مسیر زیرسازی و سایت بارانداز تکمیل شود و در نهایت رو سازی توسط راه آهن انجام گیرد.

وی بیان کرد: تا حال حاضر در حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و در مجموع ۸۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و روسازی این پروژه مورد نیاز است.

انجام ۹۸ درصدی زیرسازی اتصال راه‌آهن به شهرک صنعتی

و اما عبدالله شکر اوقلی، معاون فنی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا، با بیان اینکه زیرسازی پروژه اتصال راه‌آهن به شهرک صنعتی باید توسط شهرک صنعتی انجام گیرد، گفت: زیرسازی تقریبا در ۹۸ درصد انجام شده و راه‌آهن می‌تواند روسازی را آغاز نماید.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات جزئی باقی مانده در حال انجام بوده و پروژه فعال است؛ افزود: احتمالا راه‌آهن مشکل اعتبار دارد و حتی شهرک صنعتی اعلام کرده است که حاضر است برای اجرای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان از منابع خود شهرک هزینه نماید تا کار به بهره‌برداری برسد.

معاون فنی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان زنجان خاطر نشان کرد: راه‌آهن فقط در سه کیلومتر روسازی را انجام شده و هنوز بالانس نیز انجام نگرفته است.

با تمام این‌ها فعلا مشخص نیست توپ در زمین کیست؟ آیا واقعا زیر سازی تمام شده و راه‌آهن قادر به روسازی نیست و یا اینکه هنوز روسازی توسط شهرک صنعتی به اتمام نرسیده تا راه‌آهن روسازی را انجام دهد؟

با همه این اتفاقات مشاهدات میدانی خبرنگار موج رسا از پروژه نشان می‌دهد که این پروژه کاملا تعطیل بوده و هیچ اقدام عمرانی در جهت تکمیل این پروژه انجام نمی‌شود.

و اما به گفته یکی از عوامل راه آهن ریل‌هایی که در 3 کیلومتر از این پروژه استفاده شده از ریل‌های فرسوده بوده که این رسانه صحت و یا رد این موضوع را تایید نمی‎کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر