logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۲۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان زنجان

خطر-سرمازدگی-محصولات-کشاورزی-در-استان-زنجان
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هواشناسی استان زنجان برای روز چهارشنبه هشدار زرد رنگ برای کشاورزان صادر کرده است گفت: به علت کاهش دما خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان زنجان بالا است.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه، به دلیل نفوذ جریانات مرطوب به جو استان، شاهد افزایش ابر، تقویت وزش باد و کاهش محسوس دمای هوای روزانه در سطح استان خواهیم بود گفت: این شرایط در روز دوشنبه در برخی نقاط از سطح استان با رگبارهای محلی باران نیز همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: احتمال وقوع بارندگی در شهرستان زنجان و در ارتفاعات شهرستان‌های طارم و ماهنشان بیشتر به نظر می‌رسد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: از روز چهارشنبه به دلیل تقویت شرایط پایدار، دمای هوا روندی افزایشی پیدا خواهد کرد.

سلطانی ابراز کرد: هواشناسی استان زنجان برای روز چهارشنبه هشدار زرد رنگ برای کشاورزان صادر کرده تا اقدامات اولیه جهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات را کشاورزان در نظر داشته باشند.

وی گفت: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته سلطانیه با 9 درجه سلسیوس خنک‌ترین و ماهنشان و حلب با 32.6 درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۸ درجه، آببر ۱۸ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۹ و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۹ قیدار ۱۴ و ۲۸ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر