logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۲۳۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان در گفتگو با موج رسا:

غربالگری بیماری سرطان در بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان انجام می‌شود

غربالگری-بیماری-سرطان-در-بیمارستان-ولیعصر(عج)-زنجان-انجام-می‌شود
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: سرطان‌هایی که قابل پیشگیری و غربالگری باشند زیر نظر متخصصان این امر در بیمارستان ولیعصر(عج) انجام می‌شود.

حمید قهرمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امروز با غربالگری بیماری سرطان امکان تشخیص زود هنگام این بیماری فراهم شده، و از پیشرفت این بیماری در بدن جلوگیری می‌شود گفت: سرطان‌هایی که قابل درمان هستند عبارتند از سرطان روده بزرگ، پستان و دهانه رحم که می‌توان با تشخیص زود هنگام به بیماران کمک نمود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با پیشرفت علم می‌توان انواع سرطان‌ها را در مراکز مربوطه غربالگری کرد به شرط آنکه تشخیص به موقع در این امر فراهم شود.

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) زنجان عنوان کرد: در بیمارستان ولیعصر دستگاه کلونوسکوپی که برای غربالگری بیماری سرطان روده بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد موجود است و دستگاه سونوگرافی و مامو گرافی برای تشخیص سرطان پستان استفاده می‌شود به طوری که اغلب در سنین بالای ۳۵ سال از دستگاه ماموگرافی و در سنین پایین‌تر از دستگاه سونوگرافی برای تشخیص روند این بیماری در بدن استفاده می‌شود.

قهرمانی افزود: خوشبختانه داروهایی برای درمان و پیشگیری از بیماری سرطان (خوش خیم) وجود دارد و در مناطق روستایی در خانه‌های بهداشت اقدامات اولیه جهت تشخیص بیماری سرطان به کادر مربوطه و افراد آموزش داده می‌شود.

وی ابراز کرد: این امر کمک بزرگی در زمینه پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری سرطان برای بیماران دارد و امروز نسبت به سال‌های گذشته بیماری سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده و مورد درمان قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) زنجان تاکید کرد: مشکلاتی از قبیل کمبود یا خرابی دستگاه در بیمارستان ولیعصر وجود دارد که با پیگیری‌های منظم رفع می‌شود.

قهرمانی گفت: از مهمترین فاکتورهایی که در ابتلا به بیماری سرطان مهم بوده، مصرف سیگار است که  ۱۱ مورد از سرطان‌های شایع در بدن را تشدید میکند.

وی افزود: استفاده از سیگار و الکل اثر هم افزایی در ایجاد سرطان سر و گردن دارد و باعث پیشرفت این بیماری در بدن شده و روند این بیماری را در بدن سرعت می‌بخشد، گفتنی است مصرف سیگار و الکل ۵۰ برابر خطر ابتلا به سرطان سر و گردن  را در بدن افزایش می‌دهد‌.

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) زنجان تاکید کرد: مصرف غذاهای فست فودی و کنسروی نیز باعث افزایش روند بیماری در بدن می‌شود.

قهرمانی گفت: گوشت‌هایی که خوب پخته نمی‌شود و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت زیاد از جمله فاکتورهای ابتلا به بیماری سرطان در افراد است.

وی تاکید کرد: شیردهی در جلوگیری از بروز بیماری سرطان پستان مهم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر