logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۲۳۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
متخصص عفونی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با موج‌رسا:

گروه‌های پرخطر واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

گروه‌های-پرخطر-واکسن-آنفلوآنزا-تزریق-کنند
متخصص عفونی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به شروع فصل سرما و احتمال شیوع آنفوآنزا در استان گفت: گروه‌های پرخطر واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

افسانه کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار کرد: شیوع آنفولانزا در پاییز بیشتر است به همین منظور توصیه می‌شود حدالامکان تا اواخر شهریورماه تا اوایل مهرماه واکسن آنفولانزا تزریق شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بیشتر از لحاظ سنی افراد بالای 55 سال و کسانی که بیماری‌های زمینه‎ای دارند به غیر از افرادی که دارای فشار خون هستند باید نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

متخصص عفونی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: افرادی که دارای سابقه بیماری قلبی، کلیوی، کبدی، دیابت، دیالیز، رماتیسم تحت درمان و بیماران سرطانی بدخیم و خوش خیم باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند.

کرمی ابراز کرد: کل افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند و افرادی که در خانه سالمندان بوده یا در این محیط مشغول به فعالیت هستند نیز ملزم به تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

وی تصریح کرد: در شهریورماه و اوایل پاییز، ممکن است شاهد بیماری‌ها و اسهال‌های روده‌ای باشیم بنابراین شستشوی دست قبل از مصرف غذا، پرهیز از مصرف غذای خام و سالاد در بیرون از منزل را توصیه می‌شود.

متخصص عفونی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: افرادی که دارای اسهال شدید هستند و مدت آن بیشتر از یکی دو روز طول کشید، توصیه بر این است که در اولین فرصت به پزشک معالج، مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کند.

کرمی ابراز کرد: افرادی که از سفرهای با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علائم سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند و حتما از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر