logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۲۲۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وصیت نامه شهيد خليل عزت شوكتی؛

شهيد قلب تاريخ است

شهيد-قلب-تاريخ-است
ما معتقديم كه حماسه‌ عاشورا يكی از حقايق الهی و ابدی تاريخ است و تا هر زمان كه فجری بدمد طلوعی باشد و روزی آيد حقيقت آن بايد بر زندگی و زندگی‌ها حاكم باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در سنگ نوشته‌ مزار شهيد خليل عزت شوكتی اینگونه آمده است که بيان پاک و پرحرمت امام صادق (ع) که مدام تكرار می‌كنيم " كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا" جز اين است كه تاريخ در اوج سياهي و عمق تباهی و حاكميت ظلمت ظلم، جور، جنايت و استكبار، با جريان جاودان خون مظلومانه‌ حسين (ع) و فرزندان و يارانش متحول شد و در مسير رحمانی و تقوای خويش رشد انسان و احياي ارزش‌های انساني را وجهه‌ همت قرار داد تا آيه‌ زيباي " والعاقبه للمتقين" كه بيانگر جهت حركت تاريخ است تفسير شود؟

بیشتر بخوانید

شهيد خليل عزت شوكتی از جمله‌ "للمتقين" است كه عاقبت به خير شد و به ندای حسين زمان خويش پاسخ عارفانه داد و به خيل عاشوراييان پيوست و ايشان در اواخر سال چهل و دو در يك خانواده‌ مذهبي و متعهد در زنجان به دنيا آمد.

شهید خلیل عزت شوکتی در اول مهرماه 1349  وارد دبستان خاقانی شد و در خرداد ماه سال 57 و 61 به ترتيب از مدرسه‌ راهنمایی شهيد مصطفی خمينی  و دبيرستان اميركبير زنجان در رشته‌ علوم تجربی فارغ‌التحصيل شد.

پس از پذيرفته شدن در تربيت معلم شهيد بهشتی زنجان در رشته‌ آموزش ابتدایی به ادامه‌ تحصيل پرداخت و ايشان پس از اتمام سال اول تربيت معلم راهی جبهه‌های حق عليه باطل ‌شد و در جبهه‌ كردستان در گردان حمزه سيدالشهدا (ع) با مسئوليتی كه بر عهده‌ او بود مشغول پاسداری از ميهن اسلامی ‌شد.

 با شروع سال تحصيلی جديد به تربيت معلم بازگشت اما باز هوای حضور در جبهه‌ها را در سر می‌پروراند تا اينكه پس از موافقت مسئول مركز از تاريخ 25/4/62 13تا 2/8/62 13 در منطقه‌ عملياتی بانه در گردان حمزه سيدالشهدا(ع) مشغول خدمت می‌شود.

در اين مأموريت شهيد عزت شوكتی به اسارت كومله‌های ضدانقلاب در می‌آيد اما با شجاعت و چابكی خاصی كه در او وجود داشت پس از چند روز از دست آن‌ها فرار می‌كند.

 همچنين در اين منطقه‌ عملياتی دانشجو معلم شهيد از ناحيه شكم زخمی و پس از بستری و درمان در تربيت معلم حاضر می‌شود و در اين چند ماه او در جبهه آنچنان رشادت و حماسه از خود نشان می‌دهد كه فرمانده‌ گردان حمزه سيدالشهدا (ع) در نامه‌ای به رئیس تربيت معلم از او می‌خواهد تا به نحو شايسته از شهيد خليل عزت شوكتی تقدير و تشكر به عمل آورد.

پس از چند ماه شهيد خليل عزت شوكتي فارغ‌التحصيل و مانند ديگران در سنگر علم و دانش مشغول خدمت به فرزندان اين مرزبوم می‌شود و اما او از همه‌ اين قيد و بندها رهایی جسته و به لقاالله برنامه‌ريزی می‌كند.

او بهترين خدمت را نثار خون خود در راه اسلام می‌داند و او عاشق و دلباخته‌ حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی دو عالم بود و شهيد عزت شوكتی بار ديگر رهسپار جبهه‌های جنوب می‌شود و خود را مهيای عمليات بزرگ خيبر می‌نمايد.

در تاريخ 1/12/62 به منطقه جزيره مجنون اعزام می‌شود و سرانجام كربلایی شده، جسم خستگي‌ناپذير او به ملكوتيان می‌پيوندد و  در تاريخ 7/12/62 شهيد و مفقودالاثر می‌شود و پس از 14 سال نشانه‌هایی از شهيد بزرگوار پيدا ‌شده در 13/4/76 با شركت گسترده مردم شهيد پرور زنجان خاك سپاری می‌شود.

وصيت‌نامه شهيد خليل عزت شوكتی

ما از سوی او رجوع كرده‌ايم و به سوی او رجعت خواهيم كرد سوره نساء آيه 71 که می‌فرماید اهل ايمان سلاح جنگ برگيريد آنگاه دسته دسته همه به يك باره متفق برای جهاد بيرون رويد.

اينجانب خليل عزت شوكتی فرزند اسماعيل به شماره شناسنامه 4393 صادره از زنجان و با درود و سلام بيكران بر رهبر كبير انقلاب، امام خمينی وسلام بر امت شهيد پرور ایران.

ما از آغاز ظهور اسلام مشاهده كرده‌ايم كه پيامبر(ص) اول مشركين را از روی تعليم و تربيت اسلامی خواست هدايت كند ولی اين مشركين به ندای آن حضرت لبيك نگفتند و پيامبر (ص) مجبور شدند كه در چند غزوه خود شركت كند.

ما شاهد هستیم  كه اسلام عزيز با خون شهدا آبياری شده است و ما نيز بايد در اين برهه از زمان خون خودمان را تزريق جامعه كرده تا انقلاب خونين حسين (ع) زنده گردد.

 اين نويد را به مادران پسر از دست داده و به كودكان يتيم (پدر) از دست داده و به خواهران برادر از دست داده می‌دهيم كه انشاالله با اين همه خون‌ها كه در راه اسلام عزيز داده می‌شود آخر به زيارت قبر شش گوشه امام حسين (ع) خو اهيم رسيد ولی امكان دارد ما آن روز را نتوانيم ببينيم و اگر لياقت و شايستگی نصيبمان گردد در اين راه شهيد شویم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر