logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۲۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

عبور اولین گمانه اکتشافی معدن انگوران از عمق 700 متری

عبور-اولین-گمانه-اکتشافی-معدن-انگوران-از-عمق-700-متری
با هدف شناسایی ذخایر جدید ماده معدنی، اکتشافات تکمیلی و عمقی در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مجتمع معدنی سرب و روی انگوران قرارگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با هدف بررسی امکان وجود ذخایر معدنی عمقی بر اساس نظریه‌های جدید زمین شناسی و تکوین کانسار انگوران که ماحصل یک پروژه اکتشافی که از سال 1399 آغاز شد، حفاری 12 گمانه اکتشافی 1000 متری برای اولین بار در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مجتمع معدنی سرب و روی انگوران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

در این راستا با استقرار یک دستگاه حفاری عمیق با توان حفاری تا عمق بیش از 1000 متری در پیت معدن روباز و طراحی و ساخت یک تونل مصنوعی برای حفاظت آن در برابر عملیات معدن روباز، متراژ اولین گمانه حفاری پیشرو در مورخه 1402/6/20 از عمق 726 متری عبور نمود.

 با استقرار دستگاه حفاری دوم عملیات اکتشافی سرعت قابل توجه به خود خواهد گرفت.

مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با استخراج ماده معدنی به دو صورت روباز و زیر زمینی تامین کننده خوراک بیش از 80 کارخانه فرآوری در استان زنجان و خارج از استان می‌باشد. از این رو هدف اصلی پروژه اکتشافی تکمیلی و عمقی افزایش ذخایر ماده معدنی در راستای اهداف توسعه پایدار، حفظ اشتغال منطقه و نیز تامین خوراک کارخانه‌های فرآوری می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر