logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۲۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

خطر سرما زدگی محصولات کشاورزی در زنجان

خطر-سرما-زدگی-محصولات-کشاورزی-در-زنجان-
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه نفوذ سامانه پرفشار و کاهش دما برای استان پیش بینی می‌شود گفت: احتمال سرما زدگی محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

الهام نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه کاهش دما و احتمال رخداد سرما زدگی در محصولات کشوری به ویژه در مناطق سردسیر وجود دارد گفت: منطقه اثر زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان بوده و اثر مخاطره خسارت به محصولات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی در مزارع و باغات و  انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های امن برای کشاورزان توصیه می‌شود.

نجفی با بیان اينکه بازش پراکنده باران برای فردا پیش‌بینی شده است عنوان کرد: برای فردا احتمال بارش‌های خفیف و محلی در برخی مناطق استان وجود خواهد داشت که در ساعات بعد از ظهر سرعت وزش باد به حد شدید و نسبتا شدید خواهد رسید.

وی افزود: همین طور امروز و فردا طی ساعات بعدازظهر، سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق به حد نسبتا شدید تا شدید برسد که می‌تواند با غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا نیز همراه شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان افزود: در منطقه طارم به سبب نفوذ پرفشار از سمت شمال استان، مقدار ابرناکی در منطقه طارم افزایش یافته و آسمان قسمتی ابری تا ابری و مه‌آلود خواهد بود.

نجفی ابراز کرد: امروز دمای هوا نسبت به دیروز بدون تغییر است ولی از فردادما بطور محسوسی کاهش می یابد و روزهای آینده نیز هوای خنکی در استان مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: نوسانات دمایی طی شبانه 24 ساعت گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۰ و 31 درجه، ابهر ۱۳ و ۳۳ درجه، خرمدره ۱۵ و 32 درجه، آببر 17 و 30 درجه، سلطانیه ۱۲ و 30 درجه، قیدار ۱۴ و 30 درجه و ماهنشان ۱۵ و 34درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان گفت: سجاس با 8.1 درجه سلسیوس خنک ترین و ماهنشان با 34 درجه سلسیوس گرم ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

نجفی اضافه کرد: شهر زنجان بعد از شهرکرد با 9.8 درجه سلسیوس دومین مرکز استان خنک کشور بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر