logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۲۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان مطرح کرد:

آلودگی آب‌های زیر زمینی شهر زنجان با پسماند روی

آلودگی-آب‌های-زیر-زمینی-شهر-زنجان-با-پسماند-روی
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان گفت: مردم شهر زنجان از دپو پسماند روی آسیب دیده‌اند بنابراین باید درآمد حاصل از فروش آن، در شهر زنجان مصرف شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حسین حمزه‌لو پاک امروز ۲۱ شهریور ماه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار داشت: با پیگری‌های جدی که در در سال گذشته انجام شد، در نهایت اواخر اسفندماه پروژه سبزه‌میدان افتتاح شد اما متاسفانه بعد از ۶ ماه هنوز مغازه‌های این پروژه به بهره‌براداری نرسیده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف بحث میراث فرهنگی مطرح شد اما بنده به شخصه از اول هم به این دوستان و حرفشان اعتماد نداشتم افزود: از شهرداری درخواست می‌کنیم تا تسریع در بهره‌برادی از مغازه‌ها را انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۰ میلیون تن کیک روی در زنجان دپو شده است گفت: با پیگری‌های مسئولان استانی، این پسماند تعیین تکلیف شد و از ۲۵ مرداد برنده بهره‌بردار این کیک‌ها مشخص شد.

وی ادامه داد: با پیگیری که از مسئولان استانی انجام شده مقرر است تا کل درامد در استان مصرف شود و وصول در استان خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان گفت: برای اولین بار در بودجه ۱۴۰۲، در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد.

وی اذعان کرد: بحث این است؛ اگر سرب و روی آسیبی برای زنجان داشته است این آسیب را ۵۰۰ هزار نفر شهروند زنجانی دیده‌اند؛ بنابراین اگر درآمدی از این محل وجود داشته باشد باید در خود شهر زنجان مصرف شود نه در استان زنجان.

حمزه‌لو پاک گفت: البته هدف صرفا استفاده این مبلغ در بحث شهرداری نیست بلکه باید در حوزه‌های سلامت، گردشکری، امنیت، بازآفرینی، معابر، فضای سبز و هر چه که برای شهروندان منفعت داشته باشد، هزینه شود.

وی ادامه داد: نباید از این محل، برای پروژه‌های ملی و استانی ردیف بودجه در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان گفت: همه متفق القول بر این هستیم که از دپو پسماند روی به شهر زنجان آسیب رسیده، آب‌های زیرزمینی آلوده شده، برای مردم شهر زنجان مشکلات تنفسی ایجاد شده است بنابراین اگر مبلغ محقق شد باید عایدی در شهر زنجان هزینه‌ شود.

وی بیان کرد: به عنوان نماینده مردمی در شهر زنجان درخواست پیگیری این موضوع را دارم تا با همت به کار رفته، موضوع تکمیل شده و به شهروندان زنجانی خدمات ارائه شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر