logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۲۲۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
زنجان میزبان اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه است:

نمایشگاه بین‌المللی صادرات، میانبُر توسعه استان زنجان

نمایشگاه-بین‌المللی-صادرات،-میانبُر-توسعه-استان-زنجان
اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه در استان زنجان از تاریخ ۱۸ مهرماه امسال به مدت ۴ روز و با حضور بیش از ۱۰۰ فعال اقتصادی و تجاری در حال برگزاری است، اما آیا عایده‌ای برای استان خواهد داشت!

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه در استان زنجان از تاریخ ۱۸ مهرماه امسال به مدت ۴ روز و با حضور بیش از ۱۰۰ فعال اقتصادی و تجاری از کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، عراق، در حال برگزاری است، اما ایا برگزاری این نمایشگاه برای استان عایده مثمری خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید

نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه گامی برای دسترسی به هدف‌گذاری صادراتی سال ۱۴۰۲

حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه بازار روسیه به لحاظ اهمیت این کشور در اراسیا، بریکس، بین کشورهای منطقه بسیار مهم است و به لحاظ تنوع، گستردگی، پایداری و امنیت بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری و بازار صادراتی محصولات می‌باشد، این نمایشگاه می‌تواند در تعمیق روابط تجاری در کشور و به تبع آن استان زنجان نقش بسزائی داشته باشد. 

وی افزود: در این نمایشگاه که به همت شرکت نمایشگاه بین‌المللی کاسپین استان زنجان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برگزار خواهد شد رویداد مهم اقتصادی استان در مهرماه ۱۴۰۲ می‌باشد که استان را در دسترسی به هدف‌گذاری صادراتی سال ۱۴۰۲ کمک خواهد کرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: فعالان اقتصادی در زمینه صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، قطعه سازی، صنایع خودرویی، انرژی، بهداشت و محصولات معدنی و فرآورده‌های نفتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و واحدهای اقتصادی از تمامی استان‌های کشور و استان زنجان به ارائه محصولات، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های خود خواهند بود.

نمایشگاه صادرات ایران به روسیه پلی برای توسعه بازار محصولات زنجان به جهان

مجید گلشنی؛ مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اهمیت توسعه مراودات تجاری با کشور روسیه، گفت: یکی از مشکلات استان زنجان ارتباط با تجار روس است؛ بنابراین نمایشگاه صادرات ایران به روسیه در زنجان می‌تواند ارتباط ما را با تاجران روسیه تقویت کند و بازارهای جهانی محصولات ما را توسعه دهد.

وی افزود: بدون شک مهمترین حلقه تولید، در بخش نهایی و بازار قرار داد و اگر بتوانیم بازاریابی و بازارسازی خوبی در تولیدات استان داشته باشیم می‌توانیم به بهبود تولید کمک کنیم.

 مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سیاست‌های سند راهبردی به دنبال تولید و عرضه در تراز جهان هستیم و در بحث صادرات با رایزن‌های بازرگانی و سفرا، مراودات و مذاکرات زیادی در روزهای گذشته شده است. 

وی با بیان اینکه روسیه به دلیل ویژگی‌های مختلف برای ما ارزشمند است گفت: اول این که به دلیل اقلیم به کالاهای وارداتی وابسته است. دوم همسویی سیاست‌های نظام با روسیه است که باید از آن در توسعه روابط تجاری استفاده حداکثری را برد. سوم بزرگی بازار روسیه است که با بیش ۲۸۰ میلیار دلار واردات ما می‌توانیم سهم خودمان را از این بازار کسب کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر