logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۲۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

افزایش تخلفات ورود غیرمجاز به حساب‌ کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی

افزایش-تخلفات-ورود-غیرمجاز-به-حساب‌-کاربران-در-پیام‌رسان‌های-داخلی
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به تخلفات در پیام رسان‌های داخلی گفت: ورود غیرمجار به حساب کاربران از طریق پیام رسان‌های داخلی افزایش یافته است.

احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه همشهریان باید در نظر داشته باشند تحت هیچ شرایطی کدهای محرمانه پیامک شده را برای کسی بازگو و یا ارسال نکنند گفت: این امر باعث هک شدن حساب شخصی خواهد شد و  بسیاری از کلاهبرداری‌ها از این طریق افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: مجرمان سایبری با استفاده از پیامک جعلی ثبت ثنا و شکوائیه‌های مبنی بر قوه قضایی اقدام به خالی کردن حساب شخصی شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان ابراز کرد: متاسفانه شگردها و ترفندهای شیادان در فضای مجازی با عنوان پیامک‌ جعلی درباره سود سهام عدالت از طریق لینک‌های آلوده همچنان دردسر ساز است.

موسوی عنوان کرد: به هیچ‌وجه روی هیچ پیامک دارای لینک تحت عنوان سهام عدالت با هر سرشماره‌ای کلیک نکنید و در استان شکایات مبنی بر این کلاهبرداری‌ها روز به روز در حال افزایش است.

وی ابراز کرد: لینک‌های آلوده از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی منتشر می‌شود و اکثرا در قالب سود سهام عدالت با عناوین مبالغ بالای دریافت سود که وسوسه براگیز است در نظر گرفته می‌شود و فرد دریافت کننده پیام اقدام به باز کردن لینک مربوطه می‌کند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکید کرد: در شبکه‌های اجتماعی داخلی بیشترین موجی که دریافت می‌شود در قالب لینک‌های آلوده است که یک بد افزاز است که داخل گوشی نصب شده و اطلاعات حساب را هدف قرار می‌دهد.

موسوی تاکید کرد: داشتن اطلاعات کافی در قالب لینک‌های آلوده و بد افزارهای موجود اقدام مثبتی در جلوگیری از بروز کلابرداری‌ها و سوء استفاده‌های اینترنتی است.

وی گفت: از همشهریان عزیز خواهش داریم تا به پیامک‌های دریافتی از سرشماره‌های ناشناس اعتماد نکنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مواجهه با موارد کلاهبرداری یا هر گونه رخداد پیش‌بینی نشده می‌توانند مراتب را به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا اطلاع رسانی کنند تا اقدامات مبنی بر پیگیری‌های لازم در این مورد انجام شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر