logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۲۲۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
۱۸ سال انتظار هم کافی نیست؟

افتتاح زیتون زنجان در سراب وعده‌ها

افتتاح-زیتون-زنجان-در-سراب-وعده‌ها
با اینکه قریب به ۱۸ سال از کلنگ‌زنی استادیوم ۱۵ هزار نفری زیتون زنجان گذشته است اما تخصیص اعتبارات قطره چکانی مانع از اتمام و افتتاح پروژه شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ورزشگاه 15 هزار نفری در دست احداث استان زنجان دارای فضای روباز 25 هزار و 600 متر مربع و فضای سرپوشیده 5 هزار و 24 متر مربع است و قرار است اگر انتظار‌ها روزی به سر رسید مورد استفاده شهروندان قرار گیرد و زنجان را صاحب یک استادیوم کند.

بیشتر بخوانید

در سال 84 بود که عملیات اجرایی آن استارت خورد، ورزشگاهی که جز مهم‌ترین و اولویت‌دارترین پروژه‌های ورزشی شهر زنجان محسوب می‌شود، اما انگار ۱۸ سال انتظار هم کافی نیست! و تخصیص اعتبارات قطره چکانی اتمام پروژه را در خوابی فرو برده است.

ورزشگاهی که اگر با همین روش تخصیص قطره‌ای اعتبار پیش رود شاید تا سال‌های دور و درازی باید منتظر به سرانجام رسیدن آن بود و این امکان هم وجود دارد تا زمان به بهره‌برداری رسیدن کامل پروژه صندلی‌های جا نمایی شده پوسیده شوند و ماجرای تکمیل اجزای تخریب شده‌ طرح و اختصاص دوباره از سر بگیرد و ماجرا تا می‌تواند ادامه یابد. با اینکه بارها وعده افتتاح این پروژه در بازه زمان‌بندی مختلف داده شده است اما همچنان تکمیل و افتتاحی رخ نداده است!

جواد بازرگان، مدیرکل ورزش جوانان استان زنجان پیش از این با بیان اینکه در سال 84 عملیات کلنگ‌زنی ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون انجام شده است اظهار کرده بود: به علت نبود اعتبارات کافی هنوز آماده بهره‌برداری نیست.

بنا به گفته وی؛ ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون با گنجایش 15 هزار نفر تماشاگر در کنار مجموعه تفریحی گاوازنگ مستقر شده است که این استادیوم با بیش از 60 هزار متر مربع زیربنا یکی از پروژه‌های عمرانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

مدیرکل ورزش جوانان استان زنجان عنوان کرده بود: متاسفانه با گذشت زمان و بالا رفتن نرخ تورم در کشور و بالا بودن هزینه‌های ساخت و ساز به مشکلات عدم بهره‌برداری ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون افزوده شده است.

بازرگان گفته بود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل این پروژه 5 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که با توجه به نرخ تورم 90 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از آن لازم است.

مدیرکل ورزش جوانان استان زنجان ابراز کرده بود: بهره‌برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون مستلزم اعتبار است و لازم به ذکر است 85 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است و تغییر پیمانکاران در کاهش روند پروژه تاثیرگذار بوده است.

بنا به گفته بازرگان، اداره کل ورزش جوانان استان زنجان نقشی در کارکرد پیمانکار ندارد و همه اقدامات لازم زیر نظر شرکت توسعه بوده و نقش اداره کل در این پروژه فقط به عنوان دستگاه بهره‌بردار است.

سرعت تزریق اعتبارات از سرعت تورم فاصله دارد

با این حال احمد خداوردی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری موج‌رسا در خصوص پروژه نیمه کاره ورزشگاه ۱۵ هزار نفره زیتون زنجان، نیز اظهار داشت: هدف این است که این پروژه تمام شود اما سرعت تزریق اعتبارات از سرعت تورم فاصله دارد و علت نیمه تمام بودن پروژه نیز این موضوع می‌باشد. 

وی افزود: با اینکه اشکالات فنی بارها گرفته شده اما باز هم مشکلاتی وجود دارد که در حال برطرف سازی این مسائل و مشکلات هستیم.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه دوره اجرا و کیفیت اجرای ورزشگاه ۱۵ هزار نفره زنجان مناسب نبوده است، گفت: در حال حاضر پروژه موجود است و اگر بخواهیم این پروژه را امروز استارت بزنیم و فردا جمع آوری کنیم چند صد میلیارد تومان ارزش خواهد داشت، بنابراین نمی توان این پروژه را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه ترتیبات فنی در حال بررسی است و استاندار نیز تاکید کرده‌اند؛ این پروژه باید به اتمام برسد تصریح کرد: پیگیر رفع نواقصات و در نهایت اتمام پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر