logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۲۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
۹۲ روستای شهرستان ایجرود همچنان چشم انتظار آب؛

آیا سد بلوبین امسال به مرحله آبگیری می‌رسد؟

آیا-سد-بلوبین-امسال-به-مرحله-آبگیری-می‌رسد؟
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سد بلوبین در صورت آبگیری، تامین کننده آب شهر حلب، زرین‌آباد و 92 روستای حوزه شهرستان ایجرود خواهد شد.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه احداث خط آبرسانی از سد ایالو به شهر دندی در حال انجام است، اظهار داشت: به محض افتتاح سد ایالو که بزودی اتفاق خواهد افتاد، خط انتقال آب این سد نیز به بهرهبرداری خواهد رسید و آب شرب شهر دندی را تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به آبگیری سد بلوبین در اسفند ماه سال جاری گفت: سد بلوبین تامین آب شهر حلب و زرین آباد و 92 روستای حوزه شهرستان ایجرود را بر عهده خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان ادامه داد: سد بلوبین تامین کننده آب شرب 3.5 میلیون متر مکعبی منطقه، 6 میلیون متر مکعبی آب صنعت و 6 میلیون متر مکعبی در حوزه محیط زیست می‌باشد.

باقری با اشاره به عملیات اجرایی سد مراش، گفت: این سد به پیشرفت فیزیکی بیش از 67 درصد رسیده است و با تکمیل این سد و خط آبرسانی آن تا اسفند 1403 آب شرب شهردندی و 122 روستای مسیر تحقق خواهد یافت.

وی افزود: سد میرزاخانلو در شهرستان طارم نیز امسال به مرحله بهره‌برداری رسیده و آب شرب شهرهای چورزق، آب بر و روستاهای مسیر را تامین خواهد نمود.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان تصریح کرد: عملیات اجرایی سد مشمپا هم که از مهمترین طرح‌های این شرکت می‌باشد با اتمام مرحله ارزیابی زیست محیطی تا یک ماه آینده آغاز شده و تا دو سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر