logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۲۱۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

استقرار ۸۰۰ اتوبوس و ۳۰۰ ون در مرز مهران برای بازگشت زائران

استقرار-۸۰۰-اتوبوس-و-۳۰۰-ون-در-مرز-مهران-برای-بازگشت-زائران
مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با اشاره به پیک بازگشت زائران به کشور، گفت: در مرز مهران به عنوان مهمترین مرز تردد زائران، ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه ون برای جابه‌جایی‌ زائران مستقر شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»مرتضی ضامنی، با اشاره به اینکه قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور فعالیت می‌کند و عملیات قرارگاه در هشت مرز تعریف شده است اظهار کرد: در مرزهای ریندان و میرجاوه به عنوان مرزهای ورودی کشور، اتباع افغانستانی و پاکستانی وارد شده و ما آنها را از پایانه‌های مرزی به اولین شهر انتقال می‌دهیم و پس از آن از طریق ناوگان برون شهری به کشور عراق وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در مرزهای تمرچین، باشماق، خسروی، چذابه، شلمچه و مهران نیز فعالیت داریم ادامه داد: زائران ایرانی از این ۶ مرز به کشور عراق وارد می‌شوند این در حالیست که در این مرزها پارکینگ‌هایی برای پارک خودرو زائران تعبیه شده است. همچنین قرارگاه حمل و نقل مرزی مسئولیت جابجایی زائرانی که در پایانه‌ها از اتوبوس پیاده می‌شوند را تا نقطه صفر مرزی برعهده دارد.

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با اشاره به اینکه در خاک عراق هم در چهار محور این قرارگاه، عملیات جابه جایی زائران را انجام می‌دهد یادآور شد: در مرز مهران و در خاک عراق، بین محور کوت تا زرباطیه نیز جابه جایی زائران را بر عهده داریم.

وی ادامه داد: همچنین در مرز خسروی یا منذریه تا حسینیه بغداد، در مرز چذابه تا العماره و در مرز شلمچه تا بصره نیز ناوگان‌های حمل و نقل مستقر هستند و نسبت به جابه جایی زائران اقدام می‌کنند.

ضامنی تصریح کرد: در کشور عراق از سه روز گذشته که موج بازگشت زائران به وطن آغاز شده، برابر تصمیمی که ستاد مرکزی اربعین اتخاذ کرده، ناوگان حمل و نقل ما به شهر نجف در نزدیکی حدفاصل نجف و کربلا منتقل شده تا از آن موقعیت نسبت به انتقال زائران تا شهر کوت و در نهایت به مرز مهران اقدام کنند و زائران به کشورمان منتقل شوند.

وی تعداد زائرینی که از مرزهای کشور برای ورود به عراق خارج شده‌اند را حدود چهار میلیون نفر عنوان کرد و افزود: ما در دو زمان رفت و بازگشت زائران با دو پیک روبرو هستیم که در حال حاضر نیز با پیک برگشت زائران روبه‌رو هستیم.

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با بیان اینکه از امروز در اوج آمادگی برای بازگشت زائران داریم گفت: در مرز مهران، به عنوان مهمترین مرز از لحاظ تردد، بیشترین ناوگان حمل و نقلی خود را متمرکز کرده‌ایم.

ضامنی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه ون در محور مهران برای جابه جایی زائران مستقر شده‌اند، اظهار کرد: در مجموع حدود ۲۴۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در مرزهای اعلام شده، خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ دستگاه ون نیز در مرزهای کشور مستقر بوده و این ون‌ها به ما کمک می‌کنند تا در برخی از پیک‌ها برای جابه‌جایی زائران اقدام کنیم که تا دو روز بعد از اربعین نیز این خدمات ادامه خواهد یافت.

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با اشاره به اینکه در خاک عراق هم بالغ بر ۷۰۰ دستگاه اتوبوسرانی شهری در چهار مرز اعلام شده مستقر کرده‌ایم، گفت: این ناوگان در خاک عراق به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده تا در صورتی که تعداد ناوگان عراقی جهت جابجایی زائران کافی نباشدt ناوگان ما به سرعت ورود و نسبت به جابه‌جایی زائران تا محدوده‌ای که مشخص شده، اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد انجام شده، در اربعین امسال نسبت به سال گذشته با افزایش زائران روبرو بودیم و بالغ بر ۱۲۰ هزار سرویس با ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در حوزه مسئولیت تعریف شده برای این قرارگاه، جابه‌جایی‌های مرزی زائران صورت گرفته است.

ایسنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر