logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۲۱۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت شیر پگاه زنجان مطرح کرد:

توزیع شیر در مدارس زنجان به شرط تخصیص اعتبار

توزیع-شیر-در-مدارس-زنجان-به-شرط-تخصیص-اعتبار-
مدیر‌عامل شرکت شیر پگاه زنجان گفت: دولت در نظر دارد تا بودجه‌ای از طریق سازمان برنامه و بودجه برای توزیع شیر مدارس در مقطع ابتدایی تخصیص دهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد‌حسین عباسی امروز ۱۳ شهریور ماه در نشست خبری مشترک مدیرکل محیط زیست استان زنجان با خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان بیش از ۵۰۰ قلم جنس تولید و وارد بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۶۰۰ تن شیر خام از دامداران صنعتی و سنتی دریافت می‌شود افزود: مجموعه پگاه زنجان سال ۶۴ به مرحله بهره‌برداری رسیده و از ظرفیت فراوری ۷۵ تن شیر در روز امروز به ظرفیت ۱۳۰ تن در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت پگاه زنجان با بیان اینکه با تولید انواع گروه محصولات کره، خامه، ماست، دوغ، شیر، مشتقات لبنیات، مکمل‌های پروتئین را تولید می‌کند و در طول این هفت دهه توانسته به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند گفت: در حال حاضر ۲۲۰ نفر در مجموعه مشغول به کار هستند و ۵۰ نفر در بخش توزیع فعالیت می‌کنند اما بیش از یک هزار نفر در این مجموعه به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت در این مجموعه ۲۵ طرح توسعه مطالعه‌ای پژوهشی افتتاح شد گفت: با این اقدام ۴۰ نفر در این مجموعه تولیدی جذب خواهند شد.

عباسی با اشاره به اینکه با دریافت شیر خام انواع محصولات لبنی با کنترل نهاد‌های نظارتی و سایر ارگان‌ها تولید می‌شود گفت: یک مسئولیت مهم که ما تعهد هستیم، بحث محیط زیست است و این مجموعه با توجه به اینکه در سال ۶۴ به بهره‌برداری رسیده است با بافت شهری ۵ کیلومتر فاصله داشت اما در حال حاضر شهرنشینی سبب شده تا این مجموعه داخل بافت شهری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال این مجموعه به خارج از شهر در دستور کار قرار دارد گفت: اما نمی‌توان به سرعت این اقدام‌ را انجام داد چراکه تکمیل این مجموعه و وارد فاز تولید شدن آن قریب به ۷ سال طول کشیده و امکان اینکه سریعا به محلی دیگر جابه جا شود نیست.

عباسی با بیان اینکه ساز و کار انتقال این شرکت باید به نحوی باشد که سهامداران هم متضرر نشوند، اظهار کرد: سایت بلکا شرق واقع در محدوده سه راهی طارم که برای مکان یابی جدید شرکت پگاه زنجان مطرح شده در مرحله مطالعه و ارزیابی است ولی مبلغ اعلام شده برای واگذاری این سایت، مورد قبول صنایع شیر ایران و سهامدار شرکت که صندوق بازنشستگی کشوری است، نیست.

مدیرعامل شرکت پگاه زنجان با اشاره به اینکه مدیران ارشد صنایع شیر ایران برای تجهیز واحد تصفیه‌خانه این شرکت، ۴.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند گفت: آخرین سیستمی که می‌توانیم در مجموعه مستقر کنیم، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت شیرپاستوریزه پگاه زنجان گواهی دانش‌بنیان را از نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد گفت: شرکت پگاه زنجان توانست تهدید زیست محیطی را به فرصت تبدیل کند به طوری که آب ماست که سال‌ها؛ یک معظل بود تبدیل به یک فرصت شد و از آن محصولات جانبی با کیفیت تولید می‌شود.

عباسی در اشاره به میزان سرانه مصرف لبنیات در استان گفت: این میزان ۴۷ گرم در روز است. و یکی از مسائل و مشکلات کاهش مصرف محصولات لبنی خصوصا شیر توسط مردم است، این شرکت ۴ قلم کالای اساسی که قیمت‌گذاری کشوری دارد را تولید و در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهد و برای این چهار قلم کالا هیچ حاشیه سودی ندارد و ضرر می‌دهد. 

مدیرعامل شرکت شیر پگاه زنجان در پاسخ به سوال موج‌رسا در ارتباط با امکان توزیع شیر در مدارس همزمان با مهر ماه نیز یادآور شد: دولت در نظر دارد تا بودجه‌ای از طریق سازمان برنامه و بودجه برای شیر مدارس در مقطع ابتدایی تخصیص دهد و از طریق شرکت صنایع شیر ایران شیر را تهیه و در مدارس استان و استان‌های همسایه عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد میزان تولیدات لبنی این شرکت که به بیش از ۷۰۰ تن در ماه می‌رسد عمدتا شیر، خامه و کره است به بازارهای هدف صادر می‌شود گفت: میزان ارز‌اوری، ماهانه ۲۰ میلیارد تومان می‌باشد و به کشور‌های کویت، عراق، آذربایجان صادرات انجام می‌شود.

عباسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه این مجموعه از لحاظ رعایت استاندارد‌های محیط زیست تمام تلاش خود را به کار گرفته و به استاندارد‌های لازم دست یافته هر چند به ۱۰۰ درصد نرسیده است گفت: پساب حاصل از این کارخانه با تصفیه‌ای که انجام می‌شود در فضای سبز مجموعه به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر