logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه دندی شهرستان ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

نقش بانوان در قیام عاشورا تبیین و روشنگری بود

نقش-بانوان-در-قیام-عاشورا-تبیین-و-روشنگری-بود
امام جمعه دندی با بیان اینکه واقعه عاشورا بزرگ‌ترین درس برای بانوان انقلابی است گفت: نقش بانوان در قیام عاشورا تبیین و روشنگری بود.

حجت‌الاسلام علی حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه واقعه عاشورا بزرگ‌ترین درس برای بانوان انقلابی است که با تأسی از بانوان عاشورایی یاد بگیریم چگونه مقاومت، استقامت و شهادت‌طلبی، کوتاه‌نیامدن در مقابل ظلم، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: وقتی حضرت امام حسین علیه‌السلام به سمت کربلا حرکت کردند بسیاری از افراد، به امام حسین علیه‌السلام اعتراض کردند که شما می‌دانید عاقبت این سفر شهادت است، پس حداقل زن و فرزندان و اهل‌بیت را با خود نبرید؛ چرا اینها را با خود همراه می‌کنید درصورتی‌که می‌دانید به شهادت خواهید رسید.

امام جمعه دندی ابراز کرد: حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌فرمایند که مأموریت و رسالت من در این است که زنان و اهل‌بیت خود را همراه خود در کاروان و در این سفر داشته باشم.

حکیمی فر ابراز کرد: هر انقلابی به دو رکن اساسی برای موفقیت نیاز دارد که اولی جهاد و شهادت و رکن دوم تبیین و روشنگری است، در نهضت عاشورا بحث ایستادگی و مقاومت تا سرحد جان و جهاد و شهادت نقشی بود که امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش انجام دادند؛ یعنی رسالت امام حسین علیه‌السلام و یاران حضرت، جهاد کردن و جنگیدن با دشمن و مقاومت‌کردن در مقابل باطل تا سرحد شهادت بود.

وی گفت: رکن اساسی قیام عاشورا روحیه استکبارستیزی و مبارزه با کفر و ظلم بود، مرحله دوم و رکن اساسی قیام عاشورا، بحث پیام‌رسانی، روشنگری و جهاد تبیینی بود که توسط خاندان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اهل‌بیت و زنان صورت گرفت.

امام جمعه دندی شهرستان ماهنشان افزود: زمانی که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها که بالای تل زینبیه قرار گرفتند جملاتی را به دشمنان عرضه کردند همه این جملات حاکی از جهاد تبیین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها داشت و این عوامل تأثیر گذاشت و توانست قیام عاشورا را به ثمر برساند و آن حقیقت عاشورا و قیام را به گوش همه جهانیان برساند و امروز بعد از ۱۴۰۰ سال که از آن واقعه می‌گذرد، هنوز عاشورا زنده است.

حکیمی فر عنوان کرد: درس عاشورا بزرگ‌ترین درس برای بانوان انقلابی است که با تأسی از بانوان عاشورایی یاد بگیریم چگونه مقاومت، استقامت و شهادت‌طلبی، کوتاه‌نیامدن در مقابل ظلم، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر داشته باشیم و این وظیفه اصلی بانوان است چرا که فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام این مسئله بود.

وی تصریح کرد: اگر امروز دشمن با تمام قوا وارد شده و متأسفانه در این جنگ ترکیبی و شناختی تمام تلاش خود را می‌کند تا اندیشه‌های جوانان و نوجوانان ما را مورد خدشه قرار دهد و اعتقادات آن‌ها را کم‌رنگ کند و زنان ما را به بی‌عفتی و بی‌حجابی و مسائل خلاف‌شرع و شأن خود دعوت می‌کند؛ امروز ما وظیفه داریم در مقابل این توطئه‌های دشمن روشنگری و تبیین و امربه‌معروف انجام دهیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر