logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۲۱۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان طارم:

قیام امام حسین (ع) زمینه‌ای برای بیداری وجدان انسان‌های آزاده است

قیام-امام-حسین-(ع)-زمینه‌ای-برای-بیداری-وجدان-انسان‌های-آزاده-است
امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) زمینه‌ای برای بیداری وجدان انسان‌های آزاده است گفت: علما باید در این مسیر روشنگری کرده و جایگاه سیدالشهدا را تبیین و بصیرت بخشی کنند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیل «موج رسا» ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: عظمت حماسه عاشورا به گونه‌ای است که هر چه زمان می‌گذرد ابعاد بی‌انتهای این حماسه بیش از پیش تجلی می‌یابد و برکاتی از برکات بی‌شمار عاشورا نمودار می‌گردد و مشخص می‌شود. اربعین امسال پر رنگ‌تر از قبل درحال برگزاری است ولی دشمنان دچار کوررنگی شده‌اند و رنگها را تشخیص نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اربعین امام حسین(ع) بزرگترین پیاده‌روی جهان و یک پدیده بی‌نظیر در تمدن جهانی در حال انجام است، گفت: از کشورمان بیش از ۳ میلیون نفر در حال سفر و در حال برگشت هستند و بیشتر قشر جوانان در این پیاده‌روی عظیم شرکت دارند.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) زمینه‌ای برای بیداری وجدان انسان‌های آزاده است گفت: این امام همام با توکل به پروردگار و در مسیر الهی، به همه داشته‌ها و خواسته‌های دنیوی پشت‌پا زد و با قیام خود نهضتی را در جهان به راه انداخت که روزبه‌روز شاهد گسترش این نهضت در سراسر دنیا هستیم.

وی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) جهان اسلام را چنان تکان داد و تحولی عظیم در مسلمانان به وجود آورد که علاوه بر ابعاد مهم و نتایج مثمرثمر باعث بیداری عمومی مسلمانان شد.

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه مکتب سیدالشهدا (ع) یک مؤلفه وحدت‌بخش در بین اقوام و مذاهب است، تصریح کرد: همدلی و همراهی مردم در عزاداری‌ها، می‌تواند الگویی برای همه مردم دنیا باشد که نمونه آن را در ایام اربعین شاهد هستیم و می‌بینیم که همه عاشقان حسینی از همه کشورها در راهپیمایی اربعین حضور دارند و شور خاصی به راه می‌افتد.

وی با بیان این که محرم و صفر، عامل بقای دین و مکتب است، افزود: یکی از وظایف مهم علما، ارائه شرح درستی بر ابعاد و مولفه‌های نهضت عاشورای حسینی است که از آن جمله ایستادگی برای دفاع از دین و انجام تکلیف دینی است و این مسئله بسیار مهمی است چرا که قبل از هر چیز امام حسین(ع) در مسیر احیای سنت‌های نبوی و مکتب علوی به دنبال حفظ اساس اسلام بودند.

امام جمعه شهرستان طارم گفت: علما باید در این مسیر روشنگری کرده و جایگاه سیدالشهدا را تبیین و بصیرت بخشی کنند و در مقابل کسانی که هجمه‌های مختلف فرهنگی را در ارتباط با قیام ایشان مطرح می‌کنند، بسیج کرده و ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: امروز دشمن نمی‌خواهد که جوان مسلمان با اصل مکتب و نهضت عاشورا آشنا و عجین شود چرا که دشمن به دنبال تحریف قیام امام حسین (ع) است، زیرا به‌خوبی می‌داند که درک واقعی جوانان از نهضت سیدالشهدا (ع) برای دنیای استکبار جبران‌ناپذیر خواهد بود، بنابراین دست به هر کاری می‌زند که این رویداد مهم را یا تحریف کند یا بی‌اهمیت جلوه دهد.

حجت‌الاسلام منصوری خاطرنشان کرد: در حقیقت عاشورا با خون‌های مقدسی که در آن بر زمین ریخته شد، ملاک و معیار حریت و انسانیت را به تاریخ ارائه کرد تا فکر و فرهنگ نسل‌های بعدی را در تشخیص راستی از ناراستی در مقام نظر تضمین کند و میل و انگیزه به‌سوی حقانیت را در مقام عمل بیشتر گرداند.

وی افزود: همان‌طور که امام حسین (ع) هدفش را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و برافراشتن پرچم اسلام و پیامبر عنوان کرد و در این راه از شمار نیروی دشمن نترسید بر همین اساس نجات‌بخشی و حرکت‌آفرینی که مکتب حسینی در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر