logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۲۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تنها ۵ درصد از آب تولیدی در استان زنجان مهار می‌شود

تنها-۵-درصد-از-آب-تولیدی-در-استان-زنجان-مهار-می‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه مسئله آب در استان بسیار مهم است و در شهرستان طارم نیز یکی از مطالبات جدی است گفت: تنها ۵ درصد آب در استان مهار می‌شود و بقیه از استان خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز ۹ شهریورماه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم اظهار داشت: روز گذشته دولت سیزدهم مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند که باید قدردان این تمجید باشیم. با این حال اتفاقات خوبی در حال رخداد است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مسئله آب در استان همواره مطرح است افزود: اولین و بزرگترین مسئله طارم نیز آب است، تنها ۵ درصد کل آب‌های استان کنترل شده است اما در برخی استان‌های همسایه میزان کنترل آب ۷۰ درصد است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اقلیم مشخص نیست و ما باید خودمان تنظیم‌گیری آب کنیم گفت: احداث و تکمیل سد پاوه‌رود، جمال‌آباد، زرین‌رود و سایر سد‌ها را به وزارت نیرو اصرار داریم و در خصوص پاوه‌رود نیز سعی می‌کنیم گره اعتباری آن را در سفر رئیس جمهور به استان حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری در آب نکته مهمی است و در شهرستان نیز مطرح است، گفت: هرچه به لحاظ بهره‌وری رشد کنیم برای استان کمک کننده خواهد بود. 

افشارچی افزود: مسئله بهره‌وری آب را باید جدی بگیریم و به جای آبیاری غرقابی از روش‌های آبیاری تحت‌فشار استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه راه یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان طارم حل شد و آن روکش جدید محور آستاکل به درام بود تصریح کرد: در حوزه راه در حال اخذ موافت‌نامه برای روکش قسمت دیگری از مسیرهای این شهرستان هستیم.

افشارچی با بیان اینکه پروژه راه حوزه بناب به سرخه دیزج راکد بود گفت: امسال ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه کنار گذاسته شد و امروزه فعال است و در دور بعدی سفر اعتبار خوبی برای آن در نظر خواهیم گرفت.

وی در ارتباط با بیمارستان شهدای شهرستان طارم و مشکلاتی که مجموعه با آن درگیر است خاطر‌نشان کرد: باید سراغ تامین سرویس‌ها رفت، برای آمبولانس چورزق نیز تدابیر لازم اندیشید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر