logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۲۰۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

استخر ذخیره آب کشاورزی روستای فلج با برآورده مردمی 4 میلیارد و 500 تومان افتتاح شد

استخر-ذخیره-آب-کشاورزی-روستای-فلج-با-برآورده-مردمی-4-میلیارد-و-500-تومان-افتتاح-شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در حوزه کشاورزی است گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای فلج با برآورده مردمی 4 میلیارد و 500 تومان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»سید محمد شعاعی در برنامه افتتاح آئین بهره‌برداری استخر ذخیره آب کشاورزی در روز سه‌شنبه7 شهریورماه در روستای فلج بخش مرکزی شهرستان خرمدره با بیان اینکه این استخر از جمله اسخرهای مهم در امر ذخیره آب برای کشاورزی است گفت: اعتبار دولتی اختصاص یافته برای این استخر ذخیره آب کشاورزی یک میلیاردو 400 میلیون تومان بوده که برآورد مردمی 4 میلیاردو 500 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مساحت پایاب این استخر ذخیره آب کشاورزی 150 هکتار است که تامین آب سه دهنه چشمه با دبی مجموع 10 لیتر در ثانیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ابراز کرد: حجم استخر 80 هزار متر مکعب بوده که عملیات اجرایی این پروژه از سال 1397 آغاز شده است.

شعاعی گفت: برای متعادل کردن کمبودهای ناشی از آب باید استفاده از آب‌های سطحی افزایش و استفاده از سفره‌های زمینی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح استخر ذخیره سازی آب در روستای فلج برای فصول گرم سال و کاهش تنش وارده و محصولات کشاورزی بوده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر