logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۱۸۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول نظارت و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج رسا:

آب‌ استخر‌های استان زنجان هیچ گونه آلودگی ندارد

آب‌-استخر‌های-استان-زنجان-هیچ-گونه-آلودگی-ندارد
مسئول نظارت و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در خصوص آلودگی آب‌های استخر شنا در استان موردی مشاهده نشده است گفت: آب‌های استخر استان زنجان پاک و بدون آلودگی است.

جلیل نصیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه نظارت بر استخرهای شنا با عنایت به دستورالعمل‌های و استانداردهای موجود توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام می‌شود گفت: حداقل هر دو روز یکبار  استخرهای تحت پوشش مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد و ضمن بررسی عملکرد خوداظهاری و خودکنترلی استخرها و آموزش‌های لازم، طبق چک لیست‌های موجود، محل مورد بازرسی قرار گرفته و از آب آن‌ها نیز جهت بررسی میکروبیولوژیکی، تست کلرسنجی و فیزیکوشیمیایی نمونه برداشت شده و به آزمایشگاه ارسال می‌گردد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اقدام قانونی با توجه به نتایج آزمایشات و نواقص موجود در چک لیست‌ها، برای استخر متخلف پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال می‌گردد و یا در صورت محرز و آشکار شدن تخلف محل تا رفع نواقص، پلمپ و دوباره به مراجع قضایی معرفی می‌گردد.

مسئول نظارت و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: در ضمن سامانه ۱۹۰ گویای وزارت بهداشت آمادگی لازم را بصورت شبانه روزی جهت دریافت هرگونه شکایت بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی اعلام می‌دارد که در اسرع وقت و حداکثر در عرض ۴۸ ساعت نواقص بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط مورد بررسی و پاسخ داده می‌شود.

نصیری گفت: عملکرد کارشناسان بهداشت محیط در خصوص تخلف و پلمپ مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی بدین شرح است بر اساس قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب هیئت محترم وزیران، تخلف از مقررات بهداشتی نظیر عدم رعایت بهداشت فردی، وضعیت ساختمانی و وسال و ابزار کار ممنوع بوده و  مستوجب مجازات می‌باشد.

وی ابراز کرد: مقررات بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی بر اساس آیین نامه اجرایی همین فانون مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر