logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۲۰۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سرعت اینترنت در زنجان به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد

سرعت-اینترنت-در-زنجان-به-صورت-چشمگیری-افزایش-می‌یابد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرعت اینترنت که به مردم زنجان با راه‌اندازی فیبر نوری داده می‌شود، به یک هزار مگابیت بر ثانیه می‌رسد که ۸ هزار برابر سرعت قبل است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عیسی زارع‌پور امروز ۶ شهریور ماه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در سفر یک روزه خود به زنجان، در دیدار با امام جمعه زنجان، اظهار داشت: ۱۲ سال پیش حداکثر سرعت اینترنت در شبکه ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه بود، اما در حال حاضر قرار است سرعتی که به مردم زنجان با راه‌اندازی فیبر نوری داده می‌شود، به یک هزار مگابیت بر ثانیه برسد که ۸ هزار برابر سرعت قبل است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت ها و خدمات مبتنی بر فناوری فراهم شده است، گفت: زیرساخت ارتباطی پر سرعت فیبر نوری که راه‌اندازی می‌شود روز به روز خدمات بیشتر، متنوع‌تر و جدیدتر به مردم ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با ورود نسل سوم تلفن همراه، سرعت اینترنت چند مگابیت بر ثانیه افزایش یافت، گفت: با ورود نسل چهارم، انقلابی در کسب و کارها به وجود آمد و با آمدن فیبر نوری انتظار داریم، کسب و کارهای جدیدتری شکل بگیرد.

 وی با بیان اینکه با نگاه مثبت استاندار در این بخش و اتصال فیبر نوری به منازل، سرعت‌های چند ۱۰ برابری شغل‌های زیادی ایجاد و این استان متحول خواهد شد اذعان کرد: انتظار این است تا در چند سال آینده الگویی برای نقاط دیگر شود.

زارع با بیان اینکه در فضای مجازی اقدامات بزرگی انجام شده است تصریح کرد: خدماتی در پیام‌رسان‌های داخلی به مناسبت اربعین ارائه شده که سال گذشته وجود نداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امسال با ارتقای کیفیت این نرم افزار، عموم مردم از آن استقبال کرده‌اند یادآور شد: نزدیک به ۱۲۰ هزار کاربر از آن استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر