logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۱۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

81 درصد قبور مزار شهدا در استان زنجان ساماندهی شده است

81-درصد-قبور-مزار-شهدا-در-استان-زنجان-ساماندهی-شده-است
سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم عملکردی گلزار شهدا اهمیت و تأثیر تاریخی آن است و مزار شهید می‌تواند پایه و مرجع تحقیقات تاریخی باشد گفت: 81 درصد قبور مزار شهدا در استان زنجان ساماندهی شده است.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مزار شهدا، سنگ مزارها، عکس‌ها و نوشته‌های روی مزار مهم‌ترین اثر مستند و ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی در کشور است گفت: تمام سعی بر این است که این آثار مهم و تاریخی دلاورمردان عرصه ایثار و گذشت در جامعه احیا شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از ابعاد مهم عملکردی گلزار شهدا اهمیت و تأثیر تاریخی آن است و مزار شهید می‌تواند پایه و مرجع تحقیقات تاریخی باشد و به عنوان یک سند موجود و در دسترس و دید مردم مانع از تحریف یا فراموشی تاریخی در اذهان مردم گردد.

سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عنوان کرد: ساماندهی قبور در استان و شهرستان طی سفر ریاست جمهوری به استان مصوبه‌ای در این مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران داشت که با مشارکت بنیاد مستضعفان استان میزان سه میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.

برزگر افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود در جامعه قرار شده از طریق تفاهم نامه‌ای که بین بنیاد شهید امور ایثارگران استان با بنیاد مستضعفان و گروه‌های جهادی در روستا‌ها منعقد شده است که اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در بحث ساماندهی قبور شهرستان‌های  طارم، ماهنشان و خدابنده مورد بررسی قرار گرفته است و اقداماتی در این زمینه انجام شده است که روند سرعتی نداشته و در تلاش هستیم تا اقدامات انجام شده در این امر نتیجه بخش باشد.

سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر 81 درصد قبور مزار مطهر شهدا در استان ساماندهی شده است و با پیگیری‌های انجام شده از گروه‌های جهادی و بنیاد مستضعفان در شهرستان‌ها  و مناطق محروم این اقدامات با سرعت بیشتر پیگیری شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر