logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۱۹۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جمعی از تعاونی‌ها به عملکرد مدیرکل تعاون استان زنجان اعتراض کردند؛

ضعف مدیریتی عامل اصلی برآورده نشدن انتظارات تعاونی‌ها در استان زنجان

ضعف-مدیریتی-عامل-اصلی-برآورده-نشدن-انتظارات-تعاونی‌ها-در-استان-زنجان-
تعاونی‌ها نقش مهمی در ایجاد توسعه پایدار داشته و در واقع ظرفیت مهمی در اقتصاد کشور دارند که در صورت توجه به این ظرفیت مهم داخلی خیلی از مشکلات اقتصادی قابل حل است که این ظرفیت تاکنون به دلیل ناکارآمدی و ضعف مدیریتی متولیان در استان زنجان مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به اظهار برخی فعالان اقتصادی  ﺑﻴﺸﺘﺮ تعاونی‌ها ی استان دارای مشکلات عدیده هستند که اگر به موقع ترتیب اثر داده شود کمک مهمی به امر تعاون در استان می‌گردد.

بیشتر بخوانید

برابر اعلام رسمی 4 هزارو 952 تعاونی با  63 هزارو 89 نفر عضو در استان هست، که از این تعداد یک هزارو 416 تعاونی فعال اقتصادی است و 3 هزارو 535 تعاونی راکد، غیرفعال و منحل شده.

جمعی از اعضای تعاونی‌های معترض به مدیریت جناب آقای طیب جعفری مدیرکل امور تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پایگاه خبری موج رسا حضور داشتند و مباحثی را در این باره بیان کردند.

اداره کار و تعاون اهمیتی به خانه‌دار شدن سهامداران شرکت ندارد

نازیلا قبله وردی از اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان ابهر گفت: در سال ۱۳۹۸ برابر اطلاعیه‌ای، فرهنگیان ساکن شهرستان ابهر و خدابنده می‌توانستند سهامی را از شرکت تعاونی فرهنگیان خریداری کنند که در قبال خرید سهام، زمینی به فرهنگیان متقاضی شهرستانهای ابهر و خدابنده داده  میشد  که طی آن بالای یک هزار فیش بین این فرهنگیان توزیع گشت و افراد با توجه به وضعیت مالی خود در این سهام ثبت نام کرده تا صاحب زمین و خانه شوند.

وی افزد: طی چند سال فعالیت از طرف شرکت تعاونی فرهنگیان در ابهر زمین‌هایی به مرحله تفکیک رسید‌ اما متاسفانه با خبرهایی که داریم سنگ‌اندازیی از طرف اداره تعاون استان زنجان صورت گرفته است.

نماینده اعضا تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان ابهر گفت: مسئولین مربوطه به جای اینکه همکاری لازم را داشته باشند تا یک هزار نفر سهامدار صاحب زمین شوند اما تا به امروز با کارها و بهانه تراشی مانع این مهم شده‌اند.

قبله وردی ابراز کرد: در جلسه هیئت مدیره که برگزار شد ، صلاحیت اعضا مورد تائید اداره کار و تعاون  قرارگرفت ولی متاسفانه  پس آن جلسه  اداره کار و تعاون استان این رای‌گیری را به رسمیت نشناخته، کار شکنی کردند و کارهای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان پیش نرفت.

علی نورانی از دیگر اعضای این تعاونی گفت: تمام هزینه‌ها از طرف اعضا و سهامداران شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده پرداخته شده  به امید اینکه روزی صاحب زمین و خانه شوند.

وی افزود: ۵ میلیارد تومان از هزارعضو اخذ شده تا زمینی تحویل آنها شود که متاسفانه همچنان در انتظار تصمیمات مسیولین می باشند، بی توجهی آقای مدیر کل اداره کار و تعاون استان سبب نارضایتی هزار عضو این تعاونی شده است.

عباس ولی‌خانی  مدیرعامل شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی نیز در ادامه گفت: شرکت صنعتگران قیدار نبی در سال ۱۳۸۶به ثبت رسیده است که طی آن سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده قطعه زمینی به  مساحت هزار مترمربع  در شهرقیدار، سال ۸۶ به  این تعاونی، به  ارزش ۵۰ میلیون تومان فروخته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی عنوان کرد: پس از آن اداره تعاون شهرستان خدابنده ،در خواست باز پس گرفتن آن زمین را از شرکت تعاونی صنعتگران قیدار نبی داشت بود که  اعضا ه مخالفت‌ کردند، از آن تاریخ مشکلات مربوطه به وجود آمد ، حساب بانکی تعاونی صنعتگران قیدار نبی بسته شد  در حالی  که  بسته شدن حساب بانکی شرکت تعاونی،غیر قانونی بود چرا که از طرف مقام قضایی ابلاغی به ما صورت نگرفته بود. ازسال ۹۳ تا سال ۹9 حساب تعاونی صنعتگران مسدود شد.

ولی خانی افزود: جلسات مجمع درتعاونی صنعتگران برای حل  مشکلات مذکور افاقه نکرد و مجمع تشکیل شده توسط  سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده به ثبت نرسیده و رسمیت نداشته است.

با این حال با توجه به آنچه که گذشت به نظر می‌رسد در مجموعه اداره کل تعاون استان کار جهادی و اهتمام جدی باید صورت گیرد تا بتوان از ظرفیت عظیم این تشکلات مردمی در جنگ اقتصادی بهره برد.

هرچند به اظهار محمد حسن حسینی مدیر امورتعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان علل و عوامل رکود تعاونی‌های استان وجود مشکلات مالی و اقتصادی، ضعف حمایت دولت، اشتغال اعضای تعاونی در جای دیگر و نبود انگیزه کافی برای فعالیت، وجود اختلاف نظر و سلیقه اعضا، اشباع بازار و پایین بودن تقاضا به علت فراوانی کالای مشابه و سودآوری ناکافی است؛ اما اگر کمیته احیا برگزار شده در اداره کل تعاون استان اثر بخش‌تر فعالیت کند می‌تواند ضمن پاسخگو بودن به اعتراضات و شکوایه‌ها، راهکارهایی را به اعضای تعاونی‌ها ارائه کند تا راهی برای بازگشت افراد به تعاونی‌ها شده و گامی باشد در جهت نقش آفرینی موثر آنها در اقتصاد کشور.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر