logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۱۹۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ارتقا فرهنگ شهادت و ایثار در بین نسل‌های جوان در استان در دستور کار است

ارتقا-فرهنگ-شهادت-و-ایثار-در-بین-نسل‌های-جوان-در-استان-در-دستور-کار-است
سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در استان تدابیری بر شناخت نسل جدید از قهرمانان واقعی است گفت: ارتقا فرهنگ شهادت و ایثار در بین نسل‌های جوان در استان در دستور کار است.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در بخش ترویج فرهنگ شهادت در جامعه در قالب شناخت این فرهنگ برای نوجوانان و جوانان استان  بنیاد شهید امور ایثار گران و جانبازان استان جلسات متعددی از ابتدای سالجاری با محوریت استانداری برگزار کرده است گفت: بیش از 10 جلسه کار گروه‌های شورای ترویج فرهنگ و شهادت در استان از ابتدای سال جاری توسط بنیاد شهید برگزار شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگان در ادارات مختلف از جمله اقدامات اصلی بنیاد شهید استان است.

سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان  ابراز کرد: ابلاغ تبصره 9 قانون بودجه در خصوص تمام دستگاه‌های مربوطه موظف‌اند که یک درصد  از اعتبارات مربوطه را صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

برزگر گفت: بین دستگاه‌های مختلف تفاهم نامه‌ای با محوریت ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه نوشته شده است که متناسب با ظرفیت دستگاه‌های در استان بتوان تکالیفی که بر عهده دارند عمل نمایند و سعی شده اعتبارات در نظر گرفته شده به جا صرف شود.

وی ابراز کرد: سال گذشته طبق بازخوردهایی که از نحوه هزینه کرد دستگاه‌ها به عمل آمده است در حوزه‌های طرح سپاس برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دستگاه‌های مربوطه ورود خوبی داشته است.

سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان  تاکید کرد: برای نوجوانان و جوانان کشورهای غربی دستگاه‌های مربوطه با ساخت انواع انیمشن، فیلم و کلیپ قهرمانان خیالی را وارد عرصه کرده‌اند که وجود خارجی ندارد و این قهرمان خیالی الگو برای جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد طوری که مثل شخصیت انیمیشن لباس پوشیده یا حرف می‌زند که در واقع نسل جدید از این شخصیت‌های خیالی الگوگیری دارد.

برزگر ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و صحبت‌هایی که با پارک علم و فن آوری استان به عمل آمده است برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که با معرفی قهرمانان واقعی که همان شهدا، ایثارگران و جانبازان در جامعه هستند به صورت انمیشن، فیلم یا کلیپ بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی معرفی نمود.

وی اضافه کرد: طبق پیگیری‌هایی که با  آموزش و پرورش استان در قالب محوریت و  کانال فکری کودکان به عمل آمده جلساتی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و گذشت برای نوجوانان و جوانان  برگزار شده است که این موضوع در سطوح مختلف مورد بررسی قرار گرفته است تا ارتقا فرهنگ شهادت و ایثار در بین نسل‌های جوان در استان تقویت شود.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر