logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۱۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

عملیات اجرایی سد مشمپا تا یک ماه آینده آغاز می‌شود+عکس

عملیات-اجرایی-سد-مشمپا-تا-یک-ماه-آینده-آغاز-می‌شود+عکس
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: تا یک ماه آینده عملیات اجرایی سد مشمپا آغاز خواهد شد و تا ۲ سال آینده نیز به مرحله آبگیری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای به همراه خانم امیدوار رئیس روابط عمومی این شرکت؛ امروز ۳۱ مرداد ماه در بازدید از پایگاه خبری موج‌رسا که در راستای گرامیداشت روز خبرنگار انجام گرفت، ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت دردانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضرت رقیه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، نقش خبرنگاران و رسانه ها را در کنترل موج فکری جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان و کشور در همه عرصه‌ها بخصوص سازندگی و عمرانی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید

باقری به رسالت شرکت آب منطقه ای زنجان در تامین آب مطمئن و پایدار برای آحاد جامعه شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان اعتبارات شرکت آب منطقه ای زنجان در بخش طرح‌های عمرانی، خطوط انتقال آب و تاسیسات آبی به وضعیت مطلوبی رسیده و این شرکت در تلاش است با توجه به اعتبارات لحاظ شده طرحهای نیمه تمام خود را به اتمام رساند.

وی تصریح کرد: در طی ۲ سال گذشته اجرای طرح‌های بلوبین و مراش فعال‌تر شده و سد بلوبین با حدود 76 درصد پیشرفت فیزیکی و سد مراش با بیش از 67 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و امید است سد بلوبین در سال‌جاری و سد مراش در اسفندماه ۱۴۰۳ به مرحله آبگیری برسد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: آبرسانی از سد ایالو به شهر دندی در حال انجام است و به محض افتتاح سد ایالو که در سال‌جاری اتفاق خواهد افتاد، خط انتقال آب این سد نیز که هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره‌برداری خواهد رسید و آب شرب شهر دندی را تامین خواهد کرد.

باقری یادآور شد: سد میرزاخانلو در شهرستان طارم نیز امسال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و آب شرب شهرهای چورزق ، آب بر و روستاهای مسیر را تامین می‌نماید.

وی به سد تالوار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این سد به همت وزارت نیرو در سال گذشته، آب شرب شهر همدان را تامین نمود و در اهداف این طرح مهم تخصیص 10 میلیون مترمکعب آب برای شهرستان خدابنده دیده شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان؛ سد مشمپا را از مهمترین طرح‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: این طرح  از مرحله ارزیابی زیست محیطی با برگزاری دو مرحله پنل تخصصی از محیط زیست استان به سازمان محیط زیست کشور ارسال و با توجه به تامین آب پایدار برای استان از این سد، با پیگیری های صورت گرفته تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و به امیدخدا تا ۲ سال آینده نیز به مرحله آبگیری خواهد رسید.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب  اسلامی درباره افزایش بهره ‌وری آب با مدیریت مصرف، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت، افزود: انتظار می‌رود آحاد جامعه در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب در سال پیش رو همت و همراهی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر