logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۱۷۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست و سرناظر سد بلوبین:

آبگیری سد بلوبین به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

آبگیری-سد-بلوبین-به-۴۰۰-میلیارد-تومان-اعتبار-نیاز-دارد
سرپرست و سرناظر سد بلوبین با بیان اینکه میزان خاک برداری این سد نزدیک۲ میلیون متر مکعب بوده است گفت: آبگیری و بهره‌برداری از سد بلوبین نیازمند اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان است.

ه گزارش موج رسا; هومن خانمحمدی امروز در حاشیه بازدید از سد بلوبین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت این سد از سال ۱۳۹۰ شروع شده و کد اجرایی را از مجلس شورای اسلامی اخذ کرده که در پایین دست در اثر تلاقی دو رودخانه سجاس رود و ایجرود واقع شده است.

بیشتر بخوانید
وی افزود: ارتفاع سد بلوبین از پی ۷۴ متر  است و طول تاج این سد  ۳۰۰ متر و عرض تاج ۱۲ متر تعیین شده است.
سرپرست و سرناظر سد بلوبین افزود: میزان خاک‌برداری این سد نزدیک ۲ میلیون متر مکعب بوده که برای استفاده آب شرب؛ در صنعت کشاورزی و شهرهای اطراف آن طراحی شده است.
خانمحمدی ادامه داد: سد سنگ ریزه ای با رسته رسی؛ سر ریز اوجی و به همراه یک رشته تونل به طول ۴۵۰ متر که در تکیه‌گاه چپ برای سیستم انحراف با یک فراز بند تعبیه شده است.
وی ابراز کرد: مطالعات این سد از سال ۱۳۹۰ شروع شده و کد اجرایی را از مجلس شورای اسلامی اخذ کرده است که در  پایین دست در اثر تلاقی دو رودخانه سجاس رود و ایجرود واقع شده است.
سرپرست و سرناظر سد بلوبین تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر امسال سد بلوبین به مرحله آبگیری برسد.
خانمحمدی گفت: درصد موفقیت فیزیکی این سد ۷۴.۷ دهم درصد است و تا به امروز نزدیک ۲۶ درصد از این پروژه مانده تا به مرحله اتمام برسد.
وی تاکید کرد: اگر مرحله هیدرومکانیکال توسط پیمانکار به اتمام رسد این پروژه به مرحله بهره برداری و آبگیری خواهد رسید.
وی گفت:‌ اعتبار اختصاص یافته به این پروژه در دو مرحله برنامه‌ریزی شده و مرحله اول حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پیشرفت فیزیکی پروژه هزینه شد و مرحله دومی مبلغی بالغ بر  ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
خان محمدی گفت: پیش‌بینی می‌شود با تزریق با اعتباری بالغ بر  ۴۰۰ میلیارد تومان این سد به مرحله آبگیری برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر