logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۱۸۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

شهرداران، مدیران بی‌اختیار هستند

شهرداران،-مدیران-بی‌اختیار-هستند-
شهردار زنجان گفت: شهرداران بیشترین مسئولیت را بدون هیچ اختیاری دارند و لازم است در این راستا رئیس جمهور تجدید نظر کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی‌رضا فیروزفر امروز ۳۰ مرداد ماه در نشست خبری مشترکی که با نیروی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به راهبردهای اعضای شورای شهر برنامه‌ ریزی‌هایی انجام شد و شهرداری با پشتیبانی شورا موفق در اجرا پروژه‌ها در سال گذشته شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه حجم بالای مطالبات مردمی و ارائه خدمات؛ نوع دیگر از پروژه‌ها ارائه شد، با تجمیع پروژه‌های خرد پروژه‌های تجمیع شده ارائه و در این راستا از خدمات مشاوران نیز بهره‌گیری شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه اجرای قسمت عظیم پروژه‌ها بر عهده پیمانکاران در شهرداری است گفت: در حال حاضر پروژه‌های بزرگی در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه حرکت وسیعی در خصوص پارک‌های استان آغاز شد گفت: سال قبل پارک‌های مختلفی در استان به مرحله احداث و افتتاح رسید و امسال نیز تعدادی پارک دیگر به افتتاح خواهد رسید.

فیروزفر با اشاره به اینکه در حوزه فضای سبز یک کار و اقدام دیگر انجام شد که در راستای ذخیره‌سازی آب و صرفه جویی و مکانیزاسیون آبیاری بود گفت: در گذشته کمتر از ۱۰ درصد آبیاری فضای سبز مکانیزه بود اما در حال حاضر ۵۰ درصد به صورت مکانیزه انجام می‌شود و تا پایان فصل این امر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به دو باران رخ داده سیل آسا در دو زمان در فصل تابستان گفت: این باران‌ها با دوره بازگشت بیش از ۵۰ سال در عرض ۴۰ روز رخ داد که یک امر غیر ممکن بود. این سیل عیب شهر زنجان را نمود کرد و نشان داد سیستم زهکشی شهر زنجان معیوب است.  

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ایجاد ۴ کانال بزرگ برای جلوگیری از مخاطره سیل در شهر نیاز است گفت: تا زمانی که این کانال‌ها احداث نشود مشکل سیل بعد از بارندگی ماندگار خواهد بود.

فیروزفر تاکید کرد: سیستم زهکشی شهر به جهت رفع سیلاب باید حتما کامل شود.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه استان زنجان و شهر زنجان به عنوان دوازدهمین شهر کشور جداسازی پسماند از مبدا را شروع کرده است گفت: افراد با اپلیکیشن ارتباط گرفته و نزدیک‌ترین راننده به محل گسیل شده و طبق نرخ مصوب پسماند را دریافت و مبلغ پسماند را ارایه خواهد داد بنابراین زنجان جز شهر‌های پیشرو در این بحث است.

شهردار زنجان با بیان اینکه مشکل ۴۰ ساله سایت کارگاهی در شهر مطرح بود و محل این سایت مورد مناقشه شهرداری بود گفت: با تعاملاتی که انجام شد سند زمین به اسم شهرداری زده شد و مشکلی که شهرداری با آن گریبان گیر بود حل شد.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه تنظیم بازار نیز ورود یافته گفت: در ۴ نقطه شهر بازارچه میوه جانمایی و قرار داد ها منعقد شده که در هفته دولت استارت خواهد خورد و در ۴ ماه پیشرو به احداث و بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار زنجان به دو محل عرضه مستقیم میوه در سطح شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: باغداران می‌توانند محصولات خود را با طور مستقیم به دست همشهریان برسانند. 

وی اذعان کرد: امسال نهضت آسفالت‌ریزی با قوت ادامه دارد و ۵۵ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر تاکنون داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کف‌سازی بازار پایین که مطالبه ۴۰ ساله بود در حال پایان است گفت: مشکلات پروژه شهیدان کریمی نیز حل شده و آماده تحویل است و این پروژه به طور رسمی شروع شده و تا یک ماه آینده احداث پایه‌های پل‌ها آغاز خواهد شد. 

شهردار زنجان با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت امر دو خودرو به سازمان آتس‌نشانی شهر اضافه شد گفت: مطالعات طرح ترافیکی شهر نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه ون‌ها نیز در حال ازیاد در سطح شهر هستند گفت: مشکلات گمرکی مینی‌بوس‌ها نیز حل شده و کم کم به جمع ناوگان اضافه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه بالای ۷۰ درصد از مردم کشور مخاطب شهر نشینی هستند گفت: متاسفانه هیچ شهری مدیر ندارد! چون مدیر باید اختیار مطابق با تکالیف فرضی داشته باشد. در شهرهای ما محیط زیست شهری، الودگی هوا، مدیریت ترافیک شهرداری و معماری آسیب‌های اجتماعی متولی ندارد باید رئیس جمهور به فکر ارائه اختیارات به شهرداران باشد.

شهردار زنجان گفت: شهرداران بیشترین مسئولیت را بدون هیچ اختیاری دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر