logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۱۸۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر:

جانمایی محل جدید دفن زباله ابهر در دست مطالعه است

جانمایی-محل-جدید-دفن-زباله-ابهر-در-دست-مطالعه-است-
شهردار ابهر گفت: جانمایی محل جدید دفن پسماندهای شهری شهرستان ابهر زنجان با اختصاص ۴۵۰ میلیون تومان با انتخاب مشاور آغاز شده و در دست مطالعه است.

رضا حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری، تحلیلی "موج رسا"; اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی محل دفن پسماند یکی از مطالبات اصلی کشاورزان و اهالی منطقه شناط بالا را جابجایی محل دفن پسماند عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان این که این محل به علت قرار گرفتن در مجاورت بزرگراه زنجان قزوین، واقع شدن در مسیر بادهای شمالی و نزدیکی به آب‌های زیرزمینی استانداردهای اولیه را دارا نیست، گفت: به خاطر ایجاد بوی نامطبوع و تولید شیرابه مشکلات بهداشتی برای اهالی ایجاد می‌کند لذا به علت اهمیت موضوع در برنامه اجرایی شهرداری قرار گرفته است‌.

حیدری تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد در سطح استان و شهرستان و پیگیری موضوع از طریق متخصصان و کارشناسان این حوزه و با حمایت و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر ابهر جانمایی محل جدید دفن پسماند شهرستان ابهر با انتخاب مشاور آغاز شده و کارهای مطالعاتی این پروژه مهم و حیاتی در حال انجام است.

این مسئول افزود: برای این طرح ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است و محل دفن پسماندهای شهری نباید از ۱۰ هکتار کمتر باشد.

شهردار ابهر گفت: شهر توسعه‌یافته شهری است که به صورت متوازن و همگن رشد کرده و در همه زمینه‌های مرتبط به مدیریت شهری توفیقاتی داشته باشد و بتواند مشکلات را حل کند بر همین اساس شهرداری ابهر با نگاهی جامع‌نگر به مقوله مدیریت شهری درصدد رفع مشکلات و چالش‌هایی است که از سنوات گذشته باقی مانده و گاهی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. 

شهردار ابهر با بیان اینکه مدیریت اصولی پسماند یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها است، گفت: انشاالله پس از تامین زیرساخت‌های لازم و احداث سایت دفن پسماند چالش‌ها و نواقص موجود حل و پروژه‌های متعددی در این حوزه عملیاتی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین شهرداران شهر هیدج و صائین‌قلعه برای حل مشکل پسماند وجود دارد، گفت: انجام هرگونه فعالیت در حوزه پسماند را در پهنه و مقیاس شهرستان عنوان کرد و جانمایی محل دفن پسماند متمرکز توسط مشاور منتخب برای شهرهای ابهر ، هیدج و صائین قلعه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر