logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۷۳۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر:

تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر همت خیرین را می‌طلبد

تکمیل-کتابخانه-مرکزی-ابهر-همت-خیرین-را-می‌طلبد
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: برای تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر که در حال ساخت است بهتر است هیأت امنایی تشکیل شود و اگر با کمک خیرین این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد برسد، شامل دریافت بودجه‌های کلان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عاطفه یاریقلی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گفت: پایه و اساس کتابخانه‌ها حضور مراجعه‌کننده است و مراجعین ما اکثراً نوجوان هستند و معلمان در سوق دادن دانش‌آموزان به فرهنگ کتابخوانی بسیار نقش پررنگی دارند، در سال گذشته تعدادی از معلمان فعال در این زمینه جهت تشویق به اداره آموزش و پرورش شهرستان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اجرا ۲ هزار و ۲۸۵ فعالیت فرهنگی در سال گذشته گفت: این فعالیت‌ها با ۱۸ مورد موضوع انجام شدند که از ۱۹۷ فعالیت فرهنگی؛ ۹۴ مورد برای کودک، ۳۵ مورد مناسبتی، ۲۱ مورد کارگاه، ۱۴ جلسه مطالعاتی، ۴ جلسه کتابخوانی، ۱۰ معرفی کتاب، ۸ مورد نمایشنامه‌نویسی، ۲ مسابقه کتابخوانی، ۶ نمایشگاه و فروشگاه و یک مورد رونمایی کتاب از اول سال تا به امروز صورت گرفته است.

یاریقلی تصریح کرد: کتابخانه‌ها علاوه بر فعالیت ثابت کتابخوانی، امانت و خدمات‌رسانی به اعضاء که جز وظایف اصلی این نهاد است باید مانند یک باشگاه فرهنگی عمل کنند و به اقشار مختلف توانمندی و آرامش بدهند و در انسجام و استحکام باورهای دینی با انجام فعالیت‌های خوب و فرهنگی مؤثر باشد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر در شهرستان چند فعالیت مهم فرهنگی در حال اجراست که یک مورد مسابقه بزرگ نویسندگی است که پوسترهای این مسابقه منتشر شده که مخصوص کودکان ابتدایی و متوسطه اول است و اگر موفقیت‌آمیز باشد سالیانه انجام خواهد شد و ۲۷ شهریور اختتامیه آن با حضور نویسندگان و ناشرین مطرح کشوری خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر که در حال ساخت است بهتر است هیأت امنایی تشکیل شود که پیگیر امور باشند و اگر با کمک خیرین این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد برسد شامل دریافت بودجه‌های کلان خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر