logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۱۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج رسا:

چهارمین اهدا عضو استان در سال جاری انجام ثبت شد

چهارمین-اهدا-عضو-استان-در-سال-جاری-انجام-ثبت-شد
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اهدا عضو شامل پیوند عضو از فردی به فرد دیگر است گفت: چهارمین اهدا عضو استان در سال جاری انجام ثبت شد.

شهریار امام وردی در گفتگو با خبرنگار حوزه علوم پزشکی موج رسا; با بیان اینکه مرحوم ابوالفضل افشاری ۱۰ ساله که در اثر سانحه رانندگی به بیمارستان الغدیر ابهر انتقال یافته بود علیرغم تلاش و کوشش پزشکان و‌پرسنل زحمت کش بیمارستان الغدیر ، دچار مرگ مغزی شده بود اظهار کرد: و پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اولیا ایثارگر خانواده افشاری و زندی( مادر مرحوم) که ساکن شهرستان ابهر هستند، کبد و قلب این نوجوان به دو نفر از هموطنانمان حیاتی دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید

وی گفت: مدیریت و پزشکان و کادر درمانی بیمارستان الغدیر ابهر در درمان قبل از مرگ مغزی ، حمایت و نگهداری پس از مرگ مغزی تا اهدا نهایت تلاش خود را انجام‌ دادند و اعضا اهدا شده مرحوم ابوالفضل افشاری کبد و قلب است.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: هدای عضو کمک به تعداد زیادی از افرادی که در انتظار پیوند هستند را ممکن می‌سازد و جان افراد را نجات می‌دهد و یک امر انسان دوستانه و خیر است.

امام وردی ابراز کرد: کلیه رایج‌ترین عضو پیوندی اورژانسی است که به دنبال آن کبد، قلب، ریه‌ها، پانکراس و بخش‌هایی از روده قرار می‌گیرند و  پیوند در حال حاضر تن‌هاراه حل در مواجهه با نارسایی اندام است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر