logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۰۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول شبکه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

استان زنجان در پیوند اعضا رتبه دوم کشوری را دارد

استان-زنجان-در-پیوند-اعضا-رتبه-دوم-کشوری-را-دارد
مسئول شبکه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مرگ مغزی در جامعه تقریبا جا افتاده است گفت: استان زنجان دارای رتبه دوم پیوند اعضا در بین استان‌های هم جمعیت را دارد.

شهریار امام وردی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه در استان باید فرهنگ سازی در زمینه اهدا عضو انجام شود اظهار کرد: به لحاظ آماری سال گذشته 12 مورد پیوند اعضا در استان زنجان به ثبت رسیده است که استان زنجان بین استان‌های هم جمعیت خود رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مسئول شبکه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: منظور از استان‌های هم جمعیت همدان و ارومیه بوده و پیوند اعضا تقریبا در جامعه امروزی جا افتاده است ولی باز هم نیاز به فرهنگ سازی درباره اهدا عضو وجود دارد.

امام وردی گفت: امروزه زمانی که فردی دچار کما یا مرگ مغزی شود مردم آگاهی لازم درباره اهدا عضو دارند و به یقین رسیده‌اند زمانی که پزشک تشخیص مرگ مغزی می‌دهد بسیاری از خانواده‌ها با رضایت اهدا عضو را قبول داشته و بعد از آن اقدامات لازم توسط بیمارستان در این موارد انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بحث اهدا عضو بخشش و ایثار مطرح است یک تکلیف و یا اجبار نیست زمانی که فرد آگاه باشد که با اهدا عضو جان چند بیمار نجات پیدا می‌کند خود نمونه‌ای از فداکاری و گذشت است.

مسئول شبکه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: بیشترین موارد پیوند عضو انجام شده در استان زنجان کبد، قلب و کلیه گزارش بوده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر