logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۱۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج رسا:

موفقیت ۹۹ درصدی طرح نفس در استان زنجان نتیجه برنامه‌ریزی مدون است

موفقیت-۹۹-درصدی-طرح-نفس-در-استان-زنجان-نتیجه-برنامه‌ریزی-مدون-است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اجرای طرح نفس نجات فرزندان سالم از سقط از تیرماه سال گذشته در استان آغاز شده است گفت: موفقیت ۹۹ درصدی طرح نفس در استان زنجان نتیجه برنامه ریزی مدون است.

مشهود تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار موج رسا; بیان اینکه از مجموع مادرانی که از سقط منصرف شده‌اند ۲۳.۱ درصد تحت حمایت‌های مالی و معیشتی قرار گرفته است اظهار کرد:  ۷۶.۹ درصد از مادران از سقط منصرف شده صرفا با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم به بارداری خود ادامه داده‌اند.     

بیشتر بخوانید

وی گفت: در استان با توجه به استقرار مراکز مشاوره برای اجرای بهتر طرح نفس ۱۰۹ نوزاد تا پایان تیرماه سال جاری با اجرای این طرح، متولد شده‌ است.   

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح نفس در استان تا پایان تیرماه سال جاری، ۴۰۴ مادر مصمم به سقط، شناسایی و مورد مشاوره قرار گرفته‌اند.   

تقی‌لو افزود: با مداخلات، مشاوره و راهنمایی‌های انجام شده، ۳۹۷ نفر از این مادران، از سقط منصرف و به بارداری خود ادامه داده‌اند که موفقیت ۹۹ درصدی طرح نفس در استان زنجان نتیجه برنامه‌ریزی مدون است.

وی ابراز کرد: بحران کاهش جمعیت در ایران که از دهه‌های اخیر آغاز شده، تاثیرات مخربی بر حوزه‌های مختلف در ۳۰ سال آینده خواهد گذاشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: متأسفانه آنچه غم‌انگیزتر است، آمار بالای سقط‌‌های جنایی است که به این بحران دامن‌ زده است. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر