logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۱۷۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قائم مقام کمیته امداد:

کمک‌های مردمی به کمیته امداد رشد ۵۶ درصدی یافت

کمک‌های-مردمی-به-کمیته-امداد-رشد-۵۶-درصدی-یافت
قائم مقام کمیته امداد گفت: کمک‌های مردمی علی رغم تورم و فشار اقتصادی بر مردم، بیشتر شده است به طوری که در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی "موج رسا"; مصطفی خاکسار قهرودی امروز ۲۲ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد گفت: نقش خبرنگاران در نشر اتفاقات مهم بسیار موثر است و رسالت خبرنگاران انعکاس، بازتاب و تبیین مسائل مهم کشور است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به روز مقاومت ملی افزود: این حادثه نشان داد انقلاب به بلوغ رسیده است چرا که در سرزمین دیگری در عرصه دفاع چنین اتفاقی افتاد و واضح است که اسرائیل دشمن انسانیت و ارزش‌ها است.

عضو هیئت امنا و قائم مقام کمیته امداد در بخشی دیگر با اشاره به اینکه دریافت اعتبارات تصریح کرد: هرساله میزان دریافت اعتبار چند درصد افزایش می‌یابد و مسئولین تخصیص دهنده به بودجه کمیته امداد توجه ویژه دارند.

وی در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی و مسکن در کشور نیز افزود: ۵۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شده بود که ۴۲۰ هزار آن اتفاق افتاده است و در حوزه معیشت مردم با رشد ۲۰ درصدی مواجه بودیم.

وی خبر از طرح صیانت از خانواده از ایجاد موسسه راه زندگی داد و گفت: این موسسه زیر مجموعه کمیته است که به طور سراسری به افراد در زمینه‌های مختلف مشاوره می‌دهد.

خاکسار همچنین به آخرین آمار مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: مستمری یک نفر ۷۶۴ هزار تومان، دو نفر یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار است.

قائم مقام کمیته امداد کشور در زمینه کمک‌های مردمی نیز، گفت: کمک‌های مردمی علی رغم تورم و فشار اقتصادی بر مردم، بیشتر شده است به طوری که در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش و سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص تامین مسکن افراد تحت پوشش، اضافه کرد: سیاست ما این است که تحت پوشش‌های دو نفر به بالا برای تامین مسکن در دستور کار قرار بگیرند.

خاکسار اذعان کرد: در سطح کشور ۸۰۰ هزار نفر دانش‌اموز را تحت پوشش قرار داده‌ایم. 

وی در خصوص تعداد عضو تحت حمایت کمیته نیز گفت: تعداد اعضا همواره در نوسان است، چراکه با توجه به ایجاد طرح‌های حمایتی، ازدواج، اشتغال، تلاش برای کاریایی، سبب شده تا تعداد افراد تحت پوشش متغیر شود. با این وجود طبق برنامه‌ریزی انجام شده تلاش این است تا افراد بیشتری از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند و تلاش می‌کنیم روی مسکن مددجویان به به طور جد ورود یابیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر