logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۱۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

سفر رایزنان اقتصادی و سفرا به استان زنجان سرمایه‌گذاری برای آینده است

سفر-رایزنان-اقتصادی-و-سفرا-به-استان-زنجان-سرمایه‌گذاری-برای-آینده-است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه اهداف مختلفی از سفر وزرا و رایزنان اقتصادی به استان دنبال می‌شود گفت: این اقدام در اصل سرمایه‌گذاری برای آینده اقتصاد زنجان است.

صمد یوسفی‌اصل در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی موج رسا; در خصوص ورود رایزنان اقتصادی به استان زنجان اظهار داشت: اگر بخواهیم با کشور‌های مختلف ارتباط داشته باشیم؛ قدم اول آشنایی است. برای اینکه سفرا و رایزنان کشورمان به صادرات و توسعه روابط فکر می‌کنند در قدم اول باید به شناخت برسند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سفر رایزنان و سفرا کشور‌های دیگر به استان به سادگی امکان پذیر نیست؛ استان زنجان با برخی کشور‌های همسایه دارای مرواده است اما نیاز است تا ارتباط با کشور‌های دیگر را نیز فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سفرا و رایزنان به چند علت به استان زنجان دعوت می‌شوند؛ این امر به دلیل توسعه بخش اقتصادی، افزایش مراودات اقتصادی، حل مشکل فعالان اقتصادی در کشور‌های دیگر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گاها این سوالات مطرح است که چرا فرضا برخی سفرا دعوت می‌شوند لزوم دعوت این سفرا چیست؟ گفت: به دلیل امکاناتی که در کشور و استان وجود دارد اگر ما اراده کنیم می‌توانیم محصول تولیدیمان را به هر نقطه دنیا حتی اندونزی و بلغارستان صادر کنیم.  

یوسفی اصل بیان کرد: برای افزایش تعاملات اقتصادی؛ سفرا و رایزنان اقتصادی را به سختی و با سپری کردن زمان طولانی به استان دعوت می‌کنیم اما همین اقدام خروجی مثبت بالایی خواهد داشت و خروجی این اقدام یک افق بلند مدتی دارد و یک سرمایه‌گذاری برای آینده نیز محسوب می‌شود. 

وی با اذعان به اینکه سفر رایزنان و سفرا برای استان هزینه چندانی ندارد گفت: این اقدام برای استان سرمایه‌گذاری می‌باشد و این نکته را باید یاداور شد که دیدار فعالان اقتصادی با رایزنان کشورهای دیگر گاها اصلا میسر نمی‌شود اما شرایطی ایجاد کرده‌ایم که فعالان اقتصادی استان بتوانند، با سفرا و رایزنان ارتباط بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه علاقه‌مند به ادامه ارتباط و دعوت سفرا و رایزنان سایر کشور‌ها به استان هستیم گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود با تمام کشور‌هایی که مراوده اندکی با آن‌ها داریم ارتباط برقرار کنیم و از فرصت‌های اقتصادی استان در این کشور‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر