logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۱۵۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه:

تقویت بخش اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های بیرونی ضروری است

تقویت-بخش-اقتصادی-با-توجه-به-ظرفیت‌های-بیرونی-ضروری-است
رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه هم اکنون باید به ظرفیت‌های بیرونی توجه داشته باشیم، گفت: موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف حاصل شده، اما تقویت بخش اقتصادی و توسعه بازارهای صادراتی ضروری است.

به گزارش موج رسا; محمد جواد همت پناه امروز ۱۰ مرداد ماه در جلسه رایزنان 22 کشور در استان زنجان اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی دو رکن اساسی وجود دارد که در رکن درون‌زایی فعالان اقتصادی استان به خوبی وظیفه خود را ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: توجه به رکن برون‌گرایی، زمینه توسعه اقتصادی و صادراتی کشور را فراهم می‌کند که در این زمینه کارشناسان اقتصادی وزارتخانه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه تنگناهای اقتصادی سبب شده تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند، گفت: با وجود این مسائل، فعالان اقتصادی در حال کار و تلاش برای تولید و رفع مشکلات اقتصادی هستند.

همت پناه با بیان اینکه به برکت خون شهدا و نظام اسلامی به مرحله خودکفایی و ایستادگی رسیده‌ایم و هم اکنون باید به ظرفیت‌های بیرونی نیز توجه داشته باشیم، گفت: هرچند موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف حاصل شده، اما تقویت بخش اقتصادی و توسعه بازارهای صادراتی ضروری است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی در حال حاضر بیش از گذشته بر حوزه اقتصادی متمرکز شده و فشار بیشتری را اعمال کرده‌اند که برای خنثی کردن این فشارها تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نقش تعیین کننده‌ای دارند.

رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه اذعان کرد: طی بازدیدهای انجام شده از استان‌های مختلف ظرفیت‌ها و توان صادراتی آنها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته که استان زنجان نیز از ظرفیت بالای صادراتی برخوردار است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ایجاد سازو کارهایی زمینه فعالیت‌های شرکت‌های توانمند را در کشورهای هدف مهیا کنیم و بتوانیم برای توسعه بازارهای صادراتی و شکوفایی اقتصادی گام برداریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر