logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۱۶۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

زنان نقش بسزایی در احیای جهاد تبیین در جامعه دارند

زنان-نقش-بسزایی-در-احیای-جهاد-تبیین-در-جامعه-دارند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان با بیان اینکه جهاد تبیین و احیای سنت‌های دینی به عنوان دو اصل مهم در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی مهم هستند گفت: زنان نقش بسزایی در احیای جهاد تبیین در جامعه دارند.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه نقش زنان از این رو در این عرصه حساس است که اگر یک مرد توجیه شود، یک نفر توجیه شده ولی اگر یک زن در جامعه توجیه شود در واقع یک خانواده و یک نسل توجیه شده است اظهار کرد: زنان در جهاد تبیین و حرکت به سمت باورهای درست و احیای سنت‌ها در این موضوع نقش تعیین کننده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در طول تاریخ اتفاقات و حوادث مهم و بزرگی در ادیان و حکومت‌ها و دولت‌های مختلفی چه در جبهه حق و چه در جبهه باطل رخ داده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان عنوان کرد: آنچه که در کنار اصل اتفاق و حادثه مهم بوده و هست رساندن دلایل چگونگی شکل گیری، اصل ماجرا و پیامدها و آثاری که آن حرکت در جامعه دارد که از یک نظر مهمتر از خود ماجراست چرا که اگر این موارد اتفاق نیفتد و تحلیل و تحقیق نشود آن حرکت و حادثه مهم در یک مکان و زمان، محدود می‌شود و سریع از اذهان مردم و تاریخ پاک و یا رو به فراموشی می‌رود.

حجت الاسلام ناصر تصریح کرد: اهمیت افرادی که این وظیفه را برعهده می گیرند و کار روشنگری و رساندن پیام را انجام می دهند گاهی به اندازه خود صاحب حادثه و قیام و نهضت و در برخی اوقات تاثیر کار آنها هم بیشتر است که به اصلاح امروز کار تبیین و روایت اول را بر عهده دارند که اگر نباشد آن ماجرای مهم با همه آثار و عبرت‌هایش محو و یا منحرف می‌شود.

وی گفت: در حادثه کربلا اقشار و طبقات مختلف از مرد و زن، سیاه و سفید، عرب و غیر عرب با حضور و جانفشانی و تداوم بخشیدن به نهضت ایفای نقش کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان افزود: گویا تقدیر الهی هم بر این بود که همه مسلمین هر کدام بر اساس وظیفه و تکلیف خود در مدار و مسیر خود مسئولیت و رسالتش را به نمایش بگذارد که این همان احساس تکلیف و اقدام و عمل به موقع هست.

حجت الاسلام ناصر تصریح کرد: در این میان نقش زنان و دختران امام حسین (ع) و یارانش به ویژه حضرت‌ زینب کبری (س) ویژه بود که به تعبیری امام حسین (ع) با شهادت و حضرت زینب (س) با ابلاغ نهضت کربلا را که اصل پیام آن مبارزه با ظلم و استکبار بود معنا کردند و به عالم معرفی کردند که اگر یکی از آنها نبود حوادث و رویدادهای کربلا در کربلا می‌ماند.

وی عنوان کرد: حضور حضرت زینب کبری(س) از زمان حرکت امام(ع) از مدینه بود ولی نقش اصلی ایشان را از عصر عاشورا شاهد هستیم و از آن لحظه رئیس غافله هست، خطابه می‌خواند، حماسه می‌آفریند و دشمن را رسوا می‌سازد و در عین حال لحظه از خدا غافل نمی‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان افزود: این تقوا و حیا و عفت و شجاعت و تدبیر و حماسه خطبه‌های آتشین و رسوا کردن یزیدیان حاصل تربیت در مکتب آسمانی هست که مربیان آن خدا و اولیای الهی هست.

حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: در انقلاب اسلامی ایران عزتمند همین تربیت و الگوگیری از این نوع تربیت بود که زنان ما را واداشت در این نهضت مشارکت کنند و نقش بی‌بدیلی را در به ثمر رسیدن انقلاب و تداوم آن ایفا کنند.

وی افزود: امام راحل فرمودند که این نگاه را امام حسین علیه السلام  و یارانش آموخته و اهل بیت بزرگوارش به ویژه فرزندش و خواهرش فهماندند که بعد از اینکه مصیبت واقع شد چه باید کرد؟ باید تسلیم شد؟ باید در مجاهدت تخفیف قائل شد؟ یا باید زینب وار عمل کرد و در مقابل کفر ظلم ایستاد و لازم شد تبیین کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان عنوان کرد: امروز هم در ایران اسلامی حرکتی و پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد که زنان و دختران ما نقشی در آن نداشته باشند .

حجت الاسلام ناصر افزود: در عرصه پدیده معنوی و فرهنگی پیاده روی اربعین هم کامل مشهود هست که حضور  زنجان و دختران با عفت و با حیای دوستدار اهل بیت(ع) و بعضا غیرشیعه  و غیر مسلمان در این مسیر جلوه خاصی به این دریای خروشان اربعینی می‌دهند  و ناخواسته تداوم حرکت زینب سلام اله علیها را صورت عینی می‌بخشند.

وی تاکید کرد: انتهای حرکت اربعین ظهور امام عصر (عج) خواهد بود که حضور زنان این پیام را دارد که در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) زنان ایفا کننده نقش مهمی در جامعه اسلامی هستند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر