logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۱۳۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) زنجان در گفتگو با موج رسا:

امام حسین (ع) سالار جهاد تبیین و روشنگری است

امام-حسین-(ع)-سالار-جهاد-تبیین-و-روشنگری-است
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) زنجان با بیان اینکه امام در بیان اهداف قیام خود علیه حکومت فاسد و ظالم یزیدی فرموده هدفم امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت پیامبر است گفت: امام حسین (ع) سالار جهاد تبیین و روشنگری است.

کبری محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن اسلام، امر به معروف و نهی از منکر تلاش‌های بسیار نمود اظهار کرد: شناخت نيرنگ و ترفندهاي دشمن براي گسترش فرهنگ منكر در جامعه نيز در خنثي‌سازي آن برنامه‌ها موثر است و در حقيقت بايد بصيرت و شناخت بالايي داشته باشيم تا بتوانيم در اجراي امر به معروف و نهي از منكر موفق شويم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سوالاتی که مطرح می‌شود این است بزرگترین معروف چه بوده؟ بزرگترین منکر چه بوده؟ و امت پیامبر گرفتار چه ضلالت خطرناکی شده بودند که امام حسین باید با تمام هستی برای اصلاح آنها قیام کند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) زنجان عنوان کرد: بزرگترین معروف اسلام راستین و حقایق اسلام ناب پیامبر بوده و مصداق آن حاکمیت و اعمال ولایت امام حسین و تبعیت مسلمین از جانشین بحق پیامبر بوده است که با این اقدام مردم صراط مستقیم را بشناسند و در آن مسیر حرکت کنند.

محمدی گفت: بزرگترین منکر اسلام تحریف شده یزید و یزیدین و حکومت فاسد و ظالم یزیدی بود که به نام اسلام و خلیفه پیامبر بر مردم تحمیل شده بود. بسیاری از مردم بی اطلاع از اسلام ناب، همان اسلام تحریف شده یزید که همه محرمات اسلام در آن حلال شمرده می‌شود را به عنوان دین پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند و در واقع گرفتار گمراهی و فساد خواسته و نا خواسته شده بودند.

وی افزود: در این وضعیت بود که امام حسین علیه صلوات الله بر خود واجب و لازم دیدند اسلام حقیقی رسول الله را برای مردم تبیین نماید و بزرگترين منکر آن روز رو اعلام کند و امت پیامبر را از گمراهی‌ها و حکومت فاسد و ظالم یزید نجات دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) زنجان تصریح کرد: بزرگترین  نقش و تاثیر قیام امام حسین (ع) و نصرت یارانش و تحمل سختی‌های اسارت خاندانش این بود که اسلام اصیل و ناب و راه بندگی خداوند و تکامل بشر حفظ شد.

محمدی ابراز کرد: مسلمین باید با سپاس از خداوند متعال از امام حسین (ع) که  با قیام خود اسلام ناب و سعادت بخش راستین را بقا بخشید شاکر باشند و شکر عملی و زبانی و قلبی خود را در ماه محرم به اوج برسانند.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر