logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۱۶۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه:

زمینه گردشگری مذهبی بین زنجان با اندونزی فراهم می‌شود

زمینه-گردشگری-مذهبی-بین-زنجان-با-اندونزی-فراهم-می‌شود
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: استان زنجان به نام اباعبدالله الحسین(ع) مزین شده و میتوان در زمینه گردشگری مذهبی بین زنجان با اندونزی همکاری‌هایی داشت.

به گزارش موج رسا; محمد بروجردی امروز ۱۸ مرداد ماه در دیدار با محسن افشارچی استاندار زنجان اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف همکاری بین اندونزی و زنجان تبادل نظر شد و زمینه‌های همکاری شناسایی شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حوزه‌های دانش‌بنیان، علمی و گردشگری، کشاورزی و معدنی به صحبت‌های جامع رسیدیم، جمع بندی این بود که کشور اندونزی از لحاظ، فرهنگی، مذهبی و سیاسی ارتباط نزدیکی با ایران و زنجان دارد.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: استان زنجان به نام اباعبدالله الحسین(ع) مزین شده و میتوان در زمینه گردشگری مذهبی بین زنجان با اندونزی همکاری‌هایی داشت.

وی ادامه داد: وضعیت تکمیلی همکاری همانند صنایع نیز شناسایی شده است و سعی می‌شود ارتباط با بخش‌های مختلف با اندونزی برقرار شود.

بروجردی با بیان اینکه اندونزی کشوری وسیع و بزرگترین کشور مسلمان است، اظهار کرد: این کشور علاوه بر جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری به واسطه عضویت در اتحادیه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا مسیر دسترسی به بازار یک میلیارد نفری این حوزه را نیز فراهم می کند.

بروجردی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به اندونزی ۱۱ قرارداد مهم بین ایران و اندونزی امضا شد، اذعان کرد: برخی از این توافق ها بیش از ۲ دهه سابقه مذاکره داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری متعددی بین استان زنجان و اندونزی وجود دارد، گفت: برای این دو در زمینه هایی مثل تولید لاستیک، معدن و گردشگری اقدامات مکملی را تعریف کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر