logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۱۶۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر خبر داد:

تولد ۱۴ نوزاد با اجرای طرح نفس در شهرستان ابهر

تولد-۱۴-نوزاد-با-اجرای-طرح-نفس-در-شهرستان-ابهر-
کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر گفت: طرح نفس از مرداد سال گذشته آغاز شده که در این طرح ۱۴ نوزاد سالم متولد شده است.

فاطمه نقدلو در گفتگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: مرکز نفس مکانی تخصصی با مشاورین دوره دیده در کنار خانواده‌ها هستند که برای پیشگیری از سقط فرزندان با آموزش، مشاوره و شناسایی مشکلات به والدین کمک کنند تا بهترین تصمیم را گرفته و پس از انصراف از سقط، با دریافت حمایت‌های لازم اعم از معیشتی، سلامتی و یا فرهنگی به بارداری ادامه دهند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه یکی از غم‌انگیزترین مصیبت‌ها، پایانی است که قبل از آغاز رقم بخورد، گفت: سرنوشتی که قبل از نوشتن پاک شود و اتفاقی که اگر غیرعمد باشد سراسر اندوه و درد است و اگر عمدی باشد چیزی جز پشیمانی و عذاب وجدان نخواهد داشت.

نقدلو تصریح کرد: سقط عمدی جنین از اتفاقات تلخ زندگی بشر است که در آن، جان طفلی بی‌گناه و مظلوم اغلب توسط والدینش که باید مهم‌ترین حامی او باشند گرفته می‌شود. 

وی افزود: این واقعیت تلخ را که می‌توان از آن به عنوان قتل خاموش یاد کرد، علاوه بر آنکه خلاف قوانین و مصداق جرم است، در همه مکاتب دینی حرام شرعی تلقی شده و از نظر وجدان بشری و انسانی نیز به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.

این مسئول با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده، گفت: هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته و هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر گفت: افرادی که در ارتکاب سقط جنین مشارکت دارند، اعم از پزشک، ماما، فروشنده دارو و اشخاص عادی، طبق قانون شریک بوده و مستحق مجازات هستند و مطابق قانون مجازات اسلامی و مواد آن محکوم به مجازات دیه، حبس و ابطال پروانه پزشکی می‌‌شوند‌.

وی افزود: طرح نفس با عنوان نجات فرزندان سالم از سقط از مرداد سال گذشته در شهرستان ابهر آغاز شده است و در این طرح ۴۰ مادر از سقط منصرف شدند و بارداری ادامه پیدا کرده است و ۱۴ نوزاد سالم متولد شده است و اولین نوزاد در تاریخ 11 دی ماه 1401 به دنیا آمد.

نقدلو در پایان دو کتاب شعله‌ای که نور شد و قتل خاموش را  جهت مطالعه به منظور آگاهی خانواده‌ها معرفی کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر