logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۱۶۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۳ هزار نفر در صنایع کوچک زنجان

ایجاد-اشتغال-پایدار-برای-۲۳-هزار-نفر-در-صنایع-کوچک-زنجان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان برای ۲۳ هزارو ۷۰۲ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

مصطفی الماسی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پیشرو بودن هفته صنایع کوچک اظهار داشت: ۱۷ شهرک و ناحیه صنعتی در استان زنجان فعال است که ۹۰ درصد صنایع شامل واحد‌های کوچک و متوسط می‌باشد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از وظایف اصلی شرکت‌های شهرک صنعتی حمایت از واحد‌های خرد و کوچک است، افزود: ۲ هزارو ۳۹۲ واحد در این شهرک مستقر است.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه تا حال حاضر اشتغال پایدار ۲۳ هزار و ۷۰۲ نفر در شهرک‌ها و ناحیه صنعتی ایجاد شده است، گفت: طبق برنامه‌ در آینده نزدیک حدود ۱۸ واحد صنعتی خرد که طراحی شده به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری صنایع کوچک جذابیت و توجیه اقتصادی بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد، عنوان کرد: صنایع کوچک و متوسط استان زنجان ۶۰ درصد در حوزه تولید محصول نهایی و ۴۰ درصد در حوزه تولید محصول پایه فعالیت دارد.

الماسی با اشاره به اینکه امتیازی‌هایی همچون سود‌آوری بالا، دسترسی بیشتر به بازار فروش، صادرات بیشتر و نیاز مالی متوسط، سرمایه‌گذاران را به سمت صنایع متوسط می‌کشاند گفت: صنایع کوچک توانسته‌اند بازار‌های هدف صادراتی را نیز پیدا کرده و صادرات محصول به کشور‌های دیگر را داشته باشند.

وی ابراز داشت: صنایع کوچک در ایجاد اشتغال پایدار، بومی‌نمودن تکنولوژی، کاهش وابستگی خارجی، خنثی نمودن آثار تحریم‌ها، تربیت مدیران کارآفرین، توسعه فناوری نقش برجسته دارد.

الماسی با اشاره به اینکه صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اقدام به ارائه تسهیلات علی‌رغم محدود بودن منابع بانکی و صندوق‌ها کرده است گفت: پرداخت کمک هزینه ایجاد سامانه فروش محصولات یا عضویت در سامانه های داخلی، حمایت از انجام طرح تیپ صنعتی، کمک به ایجاد بازاریابی کنسرسیوم‌های صادراتی از جمله دیگر اقدامات است.

وی با تاکید بر اینکه این شهرک حمایت از جذب سرمایه‌گذار خارجی را در برنامه کاری خود دارد گفت: حمایت از واحدهای صنعتی جهت اخذ استاندارد‌های داخلی و برخی استانداردهای خارجی نیز جزو اولویت‌های کاری است‌.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی از واحدهای واجد شرایط SPX یا پیمانکاران فرعی در واقع حمایت و توانمند سازی واحدهای کوچک و خرد جهت تامین بخشی از نیازهای واحدهای بزرگ نیز در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی است یاداور شد: از خدمات مشاوران توانمند استفاده می‌شود و در این راستا در زمینه عارضه‌یابی و تعریف رویه از بسیج مهندسین استان نیز کمک گرفته می‌شود. 

الماسی اذعان کرد: تشکیل جلسات باز فعالی واحدهای راکد با افزایش ظرفیت واحدهای نیمه ظرفیت؛ با همکاری سازمان بازرسی استان، ستادها، مراکز حمایتی نظیر ستاد تسهیل، مرکز فوریت‌ها، اقتصاد مقاومتی و کلینیک بسیج در حال انجام است. 

وی با تاکید بر حمایت از تشکیل خوشه‌های صنعتی در استان به منظور تکمیل زنجیره‌های تامین نیز یادآور شد: برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری تورهای صنعتی برای صاحبان صنایع، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان واحد‌های صنعتی، تفاهمنامه با بسیج مهندسین استان به منظور تشکیل و راه‌انداری دفاتر صنعت یار، شناسایی واحدهای پیشران و مستعد دانش بنیان، وجود ظرفیت شبکه ملی فن بازار در استان و انتخاب کارگزار بومی جهت فعالیت‌های مربوط به انتقال فناوری و رفع نیاز فناورانه از جمله اقدامات دیگری است که در راستای بهبود شرایط شرکت شهرک‌های صنعتی به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر