logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۱۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ایرنا اعلام کرد:

عملکرد مثبت بورس کالا در مقابله با رانت و فساد

عملکرد-مثبت-بورس-کالا-در-مقابله-با-رانت-و-فساد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه طبق برنامه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد باید به مردم واگذار شود، گفت: عملکرد بورس کالا در سال‌های گذشته در مقابل با رانت و فساد بسیار مثبت بوده، زیرا راه اصلی مقابله با فساد، ایجاد شفافیت در مبادلات است.

به گزارش موج رسا; «روح‌اله عباسپور» درباره تبعات قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد ایران اعلام کرد: قیمت‌گذاری دستوری پدیده‌ای ناخوشایند در اقتصاد ایران است که با هدف ارزان شدن سفره مردم و تخصیص مواد اولیه ارزان به تولیدکنندگان اجرایی می‌شود، اما در عمل این اهداف محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: همیشه در روند قیمت‌گذاری دستوری امکان آنکه کل زنجیره تولید یک کالا را مورد پوشش قرار داد، وجود ندارد و از این رو یک بخشی از زنجیره قیمت‌گذاری و بخش دیگر براساس واقعیت‌های بازار نرخ‌گذاری می‌شود و به این ترتیب شاهد بهم خوردن نظم بازار و چند نرخی شدن کالاها و دلال بازی هستیم.

عباسپور تاکید کرد: اینکه یک بخشی از زنجیره براساس قیمت‌های واقعی بازار تامین نیاز کنند اما در بخش دیگر به تولیدکننده فشار بیاوریم که محصول خود را با نرخی مشخص و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های تولید بفروشد، دور از انصاف است و به تولید ضربه می‌زند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب در بحث حمایت از تولید تاکیدشان این بود که همراه با رشد تولید، مهار تورم هم انجام شود و برای تحقق این امر مهم باید تولیدکنندگان در کشور مورد حمایت واقعی قرار گیرند.

عباسپور با بیان اینکه دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند، تاکید کرد: دولت به جای رقابت با بخش خصوصی باید نظارت بیشتری بر روند معاملات و سیاستگذاری‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق برنامه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد باید به مردم واگذار شود و دولت به سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بپردازد، در این صورت می‌توان به رونق بخش تولید در کشور امیدوار باشیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در پایان با تاکید بر نقش مهم بورس کالا در رصد دقیق معاملات برای سیاست‌گذاران، گفت: داده‌های بورس کالا برای سیاست‌گذاران بسیار مهم است و از طریق همین داده‌ها می‌توان نسبت به جبران کمبودها در بازار اقدام کرد.

ایرنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر