logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۰۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۷۳ نفر نیروی بورسی در کارخانجات مطرح استان زنجان جذب می‌شوند

۷۳-نفر-نیروی-بورسی-در-کارخانجات-مطرح-استان-زنجان-جذب-می‌شوند
مدیرکل سازمان صمت استان زنجان گفت: برای اولین بار امسال ۷۳ نفر نیروی بورسی متناسب با کمبود‌ نیرو‌های متخصص در کارخانجات مطرح استان زنجان جذب خواهند شد.

مجید گلشنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه به لحاظ ایجاد اشتغال شرایط شرق زنجان بهتر است و عدم توازن در شرق و غرب استان وجود دارد اظهار داشت: در بحث اشتغال در استان زنجان مشکلی وجود ندارد اما دو ایراد بزرگ عدم توازن و عدم تناسب کیفی همچنان مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: گاها افراد متخصص در شغلی غیر از تخصص خود مشغول به کار هستند و این امر همان عدم تناسب کیفی را می‌رساند.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای اولین بار امسال ۷۳ نفر نیروی بورسی متناسب با کمبود‌ نیرو‌های متخصص در کارخانجات مطرح استان جذب خواهند شد. بنابراین ارتباط بین صنعت و دانشگاه در بعد عملی اجرا خواهد شد و این امر تنها یک شعار نیست.

وی یادآور شد: این نیرو‌ها بر اساس کمبود‌هاو نیاز‌هایی که در شرکت‌ها وجود دارد جذب خواهد شد و شرکت‌هایی همانند سیم و کابل ابهر، ایران ترانسفو، پارس‌سویچ، درخواست نیرو را داشته است.

گلشنی خاطر‌نشان کرد: موضوع مهارت و نبود مهارت آفت شده است مکررا افرادی برای کار معرفی شده‌اند که کارایی لازم را نداشته‌اند با این وجود در حوزه صنعت و معدن بدون داشتن مهارت نمی‌توان در شعلی موفق بود.

وی افزود: در بخش معدن شدیدا با کمبود تکنسین کار با ماشین‌آلات معدنی مواجه هستیم. و اگر تکنسین با حداقل مهارت وجود داشته باشد می‌تواند ۲۰۰ نفر کمبود نیرو در این بخش را جبران کند.

گلشنی با بیان اینکه در بخش فنی و تکنسین هرچه تعداد نیرو با مهارت در استان پیگیر کار باشد، اگر بعد مسافت کنار گذاشته شود کار وجود دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر