logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۱۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابهر در گفتگو با موج‌رسا:

اربعین نقش مهمی در نشر فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی دارد

اربعین-نقش-مهمی-در-نشر-فرهنگ-حسینی-در-جامعه-اسلامی-دارد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابهر با بیان اینکه در دیدگاه پیروان دلسوخته امام حسین(ع) پس از شهادت امام، تمام روزها عاشوار است گفت: اربعین نقش مهمی در نشر فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی دارد.

مهدی صبوری در گفتگو با خبرنگار «موج رسا» با بیان اینکه اربعین یعنی سوگندی است دائم که اجازه نخواهیم داد درخت کین و ظلم در هیچ زمان و هیچ مکانی ریشه بزند اظهار کرد: روز عاشورا، میعادگاهی است برای زنده نگه داشتن فرهنگ انبیاء الهی و ائمه معصوم اجمعین است که به جز موارد بسیار اندک که اثر گذاری لحظه‌ای دارند، در تاریخ مردمان یکتا پرست، نمونه‌ای چون فرهنگ عاشورا مشاهده نمی‌کنیم که  به صورت پیوسته فرهنگ های متعالی انسانی را پیوسته متذکر شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: جهت مقابله با ظلم و کین بالاترین حد از خود گذشتگی چون فدا کردن یک به یک جگر گوشه‌های یک خانواده در مقابل دشمن به نمایش بگذارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابهر عنوان کرد: مسلماً نقش اربعین در کنار سایر رویدادهای فرهنگ بزرگ عاشوار در حفظ و زنده نگه داشتن ویژگی‌های متعالی انسانی بسیار حائز اهمیت است.

صبوری افزود: حرکت دست جمعی گروه‌های مختلف مردم از ادیان مختلف، حتی ادیان غیر ابراهیمی به سمت سرزمین کربلا، در این مراسم مصداق سخن خداست که می‌فرمایند چنین پیوند محکمی بین انسان‌ها فراتر از دین، مذهب، ملیت، قومیت و کشور است.

وی تاکید کرد: تضمین کننده جلوگیری از رشد درخت کین و ظلم در تمام اعصار و تمامی سرزمین‌ها است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابهر عنوان کرد: از طرفی میزبانان حرکت گروه‌های مردمی به سمت سرزمین کربلا همه ساله این فرصت را دارند که با محیا نمودن حداقل‌ترین امکانات اسکان از فیوضات این یدالله حسینی در گرامی داشت، پاس داشت، ظلم ستیزی، عدالت خواهی، امر به معروف و نهی از منکر فرهنگستان عاشورا بهرمند شوند. 

صبوری گفت: نقش زنان درنهضت اربعین حسینی همانطور که در بخش نقش اربعین اشاره شد، فرهنگستان عاشورا فراتر از تمام اختلاف‌ها و تفاوت‌ها است.

وی ابراز کرد: اهل بیت امام حسین(ع) به پرچمداری زینب کبری(س) صحفه‌ای دیگر از فرهنگ عظیم عاشورا هستند. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابهر تصریح کرد: خداوند به واسطه حضرت زینب(س) این فرصت را به تمام زنان داد که بدانند در برکندن درخت کین و ظلم، نقش زنان بسیار خاص و ویژه است.

صبوری افزود: عدم سازش با طاغوت، شجاعت در بیان حقیقت، سر پرستی و حفظ کیان خانواده در سخت‌ترین شرایط ممکن و گرامیداشت خون مقدس شهید، علی رغم تمامی هزینه‌های آن و به حرکت در آوردن چرخ بیداری انسان‌ها که تخصص بانوان محترم است که برگی از فرهنگستان عاشورا است که در تارک این واقعه  نام زینب(س) قرار دارد.

وی تاکید کرد: در نتیجه همه بانوان با تکیه بر روح لطیف زنانه و صلابت زینب گونه همواره باید از کلام حق پاسداری کنند، سرپرستی خانواده را در سخت ترین شرایط بر دوش بکشند، و تحت هیچ شرایطی با طاغوت سازش نکنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابهر اضافه کرد: گرد همایی اربعین از آنجا که یدالله است فرصتی بی نظیر برای همه بانوان فراهم می‌کند تا با راهی شدن یا راهی کردن یا فراهم کردن امکانات پشتیبانی از راهیان مهمترین وظیفه‌ای که خداوند به واسطه حضرت زینب سلام اله علیها بر دوش بانوان نهاده، به زیباترین شکل جامه عمل بپوشانند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر