logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۱۵۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج در گفتگو با موج‌رسا:

اربعین؛ نماد بارز اتحاد اسلامی حول پرچم امام حسین(ع) است

اربعین؛-نماد-بارز-اتحاد-اسلامی-حول-پرچم-امام-حسین(ع)-است
رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج با بیان اینکه همه ساله میلیون‌ها دلداده به سید و سالار شهیدان از جای‌جای جهان در مراسم اربعین شرکت می‌کنند گفت: اربعین؛ نماد بارز اتحاد اسلامی حول پرچم امام حسین(ع) است.

مهدی صفاییان در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اربعین و فرهنگ چله گرفتن به عبارت ساده‌تر برای یادآوری مصیبت‌ها و یاد عزیزان از دست رفته، یک رسم کهن و آیینی در کشور ما محسوب می‌شود اظهار کرد: مردم کشور ما با برگزاری چهلم همواره سعی دارند یاد عزیزان خود را زنده نگه دارند و چه مصیبتی بالاتر از مصائب رخ داده بر سرور و سالار شهیدان و خانواده ایشان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اربعین یک نماد است تا ما یادمان باشد چه بر سر آن امام شهید آمد تا اسلام را زنده نگه دارد. یادآور خود علی اصغرها است، علی اکبرها، حضرت ابوالفضل‌ها آنهایی که حریت را معنی کردند و برای ماندن بر سر عقاید خود از جان و مال خود و تمامی عزیزانشان گذشتند. 

رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج عنوان کرد: جامعه ما نیاز دارد بداند همین فرهنگ عاشورایی بود که منشا اثر رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود و الهام بخش مردم در پیروزی انقلاب عزیزمان شد.

صفائیان افزود: اربعین یادآور بزرگترین قیام تاریخ بر علیه استبداد است و در واقع اربعین می‌تواند فرهنگ شهادت و ایثار را به نسل جدید منتقل کند. 

وی تاکید کرد: به آنها بفهماند که جان در برابر ایستادگی مقابل ظلم و تزویر ارزشی ندارد و حتی می‌تواند موجب در هم شکستن حکومت یزید و یزیدیان شود. 

رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج تصریح کرد: ما باید به نسل جدید آموزش دهیم تا " اگر دین نداریم حداقل آزاده باشیم" به آنها بفهمانیم امام حسن(ع) بالاترین مصیبت‌ها را بر خود و خاندانش برای برپایی دین خدا تحمل کرد ولی سر برنتابید. 

صفائیان گفت: نقش زنان درنهضت اربعین حسینی در قیام امام حسین(ع) مردان، کودکان و حتی طفل شیرخوار اباعبدلله(ع) از گزند تیر اشقیا دور نماند ظلم و ستمی که بر ایشان روا شد در تاریخ مشابه ندارد.

وی ابراز کرد:  اگر نبود حضرت زینب(س) به قول معروف کربلا در کربلا می‌ماند و اگر سخرانی حضرت زینب(س) نبود جشن و پایکوبی آل زیادها ادامه داشت.

رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج عنوان کرد: اگر روشنگری ایشان نبود خیلی‌ها نمی‌دانستد که امام حسین(ع) حتی نماز می‌خواند و جایگاه زنان در مبارزه و روشنگری از قیام حضرت اباعبدالله(ع) نشات گرفته و حضرت زینب(س) به بهترین نحو توانستند این رسالت را به سرانجام برسانند. 

وی اضافه کرد: همچنین نباید فراموش کنیم که زنان بستر تربیت نسل جدید هستند که از دامان مادران پای به جامعه می‌گذارند. 

رئیس دانشگاه آزاد واحد هیدج تصریح کرد: بنابراین مادران می‌توانند نسلی روشنگر و ظلم ستیز تربیت کنند و آرمانهای امام حسین(ع) را در آنها نهادینه سازند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر