logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۱۵۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

سفر علی باقری به مسقط و رایزنی با همتای عمانی

سفر-علی-باقری-به-مسقط-و-رایزنی-با-همتای-عمانی
معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به مسقط با همتای عمانی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش موج رسا; علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه در مسقط با «شیخ خلیفه بن علی الحارثی» معاون سیاسی وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید

در این دیدار علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز حضور داشت و معاونان وزرای خارجه درباره مناسبات دو کشور به گفت‌وگو پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز اواخر خرداد ماه در سفر به چهار کشور حوزه خلیج فارس و در دومین مقصد این سفر به عمان رفت و بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان نیز ۲۶ تیر ماه در سفری از پیش اعلام نشده سفری چند ساعته به تهران داشت و با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگوهای مفصلی داشت. پس از آن هم وزیر مشاور در امور خارجی قطر به تهران آمد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دوم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره سفر وزیر خارجه عمان و وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر و درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و تبادل زندانیان گفت: بخشی از سفر مقامات عمان و قطر در چارچوب مناسبات و همکاری‌های دوجانبه ایران با این کشورهاست. خوشبختانه در شرایط کاملا مثبتی در روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم. بخشی هم در چارچوب تلاش‌های توأم با حسن نیت این کشورها قرار دارد که مایلند با ظرفیت‌هایی که دارند و از روابط خوبی که با دو طرف قضیه و طرف‌های برجامی دارند برای کمک به پیشبرد مذاکرات رفع تحریم‌ها و رفع انسداد دارایی‌های مالی ایران و تبادل زندانیان کمک کنند.

فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر