logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۱۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در گفتگو با موج رسا:

سی و پنجمین جشنواره تئاتر در استان زنجان برگزار می‌شود

سی-و-پنجمین-جشنواره-تئاتر-در-استان-زنجان-برگزار-می‌شود
معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با بیان اینکه این جشنواره در محورهای شعار سال 1402 مهار تورم، رشد تولید، موضوعات دینی در نظر گرفته شده است گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر در استان زنجان برگزار می‌شود.

ابراهیم قاسمی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه این جشنواره در محورهای شعار سال 1402 مهار تورم، رشد تولید، موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و ترجیحاً متناسب با مسائل روز جامعه نشاط معنوی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: اعم موضوعات مطرح شده در جشنواره شامل نگاه خلاقانه به زندگی پساکرونا، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، زنجان، میزبان مهربان، ویژگی های فرهنگی، اقلیمی و بومی استان، رعایت بهداشت فردی، روانی و اجتماعی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، نماز و آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له مبنی بر مهارتورم، رشد تولید منتشر شد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان عنوان کرد: جشنواره در بخش صحنه‌ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفا اختصاص به آثارو نمایش نامه‌های ایرانی دارد اما حضور گونه‌های مختلف نمایشی ازجمله عروسکی،فیزیکال،آیینی سنتی بلامانع است.

قاسمی افزود: به آثار راه یافته به جشنواره استانی بر اساس حجم دکور، لباس، تعداد بازیگران، عوامل نمایش و کیفیت آثار به تشخیص ستاد جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای حداکثر تا سقف یک میلیون و  500 هزار تومان و در بخش تئاتر خیابانی حداکثر تا سقف ۷ میلیون تومان کمک هزینه تعلق می‌گیرد.

وی گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند از طریق سرپرست گروه و یا کارگردان اثر در این جشنواره شرکت کنند و تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره می‌بایست در فاصله زمانی اتمام جشنواره استانی 1401 تا دو هفته قبل از شروع جشنواره استانی 1402، در بخش تئاتر صحنه‌ای حداقل 5 نوبت و در بخش تئاتر خیابانی حداقل 6 نوبت به اجرای عمومی رسیده باشد.

معاون هنری  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان و ارگان‌های فرهنگی و هنری، در نظر دارد در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له مبنی بر مهارتورم، رشد تولید در سال 1402 و همچنین مطابق اهداف، وظایف و سیاست‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از گروه‌های نمایشی، تمرکز بر اجراهای عمومی، ارتقاء سطح کیفی آثار و گسترش تئاتر و ایجاد ارتباط مؤثر با تماشاگران آثار نمایشی، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان را برگزار می‌نماید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر